גם יוטיוב מסכמת את שנת 2022 ומכריזה היום (חמישי) על הקליפים הנצפים והסרטונים הטרנדיים בישראל בשנה האזרחית החולפת. שש מקומות ברשימת הקליפים תפסו נשים, ועל פי יוטיוב מדובר בשיא נשי מאז החלו לפרסם את סיכומי השנה.

שיר השנה על פי האתר הוא הלהיט "דובשנייה" בביצוע שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז. אל המקום ה-2 וה-3 הגיעה אנה זק עם השירים "לך לישון" ו"מי זאת" בהתאמה. במקום ה-4 התברג עומר אדם עם "לבד על המיטה". השיר "חסרה לי ברמות" של שירז אברהם ובנאל בן ציון אומנם לא הגיע לפלייליסט של מרבית תחנות הרדיו, אך הגיע למקום ה-5 ברשימה של יוטיוב, כש"פעמון" של נועה קירל ואיתי גלו התמקם שישי ברשימה.

יותר מ-18 מיליון צפיות: המקום ה-1 ברשימת הקליפים הנצפים

 במקום ה-2: אנה זק עם "לך לישון"

עוד בהמשך הרשימה: נונו, תגלית הפופ של השנה, הגיעה עם השיר "קיוט בוי" למקום ה-7 ביחד עם דיג'יי שגיא קריב, ועדן חסון במקום ה-8 עם "עושה לי צרות". נועה קירל כבשה גם את המקום ה-9 בעשירייה הראשונה בזכות השיר "פנתרה" בהפקתו של ג'ורדי. את הרשימה נועל במקום ה-10 הזמר אושר כהן, אחת הפריצות הצעירות של השנה החולפת, עם השיר "אהובי לב אדום". הזמרת עדן בן זקן, שכבשה בשנה שעברה את המקום הראשון עם "מועבט", נעלמה מהעשירייה כולה.

את ראש רשימת הסרטונים הטרנדיים השנה תופס הפרק הראשון בעונה הרביעית של "פאודה" (yes). במקום ה-2 מופיע שיר האליפות של הראפר פלד למכבי חיפה, אלופת המדינה 22/2021, כשגם במקום ה-3 ניתן למצוא סרטון מתחום הספורט - מופע המחצית המדובר של גמר הסופרבול בכיכובה של חוליית הראפרים: ד"ר דרה, סנופ דוג, אמינם, קנדריק למאר, 50 סנט ומרי ג'יי בלייג' בליגת הפוטבול האמריקנית. אנה זק מככבת בעקיפין במקומות ה-4 וה-6 עם שני סרטוני "דיבוב מצחיק" לשירים "לך לישון" ו"מי זאת" בהתאמה.

הפקות מקור נוספות שנכנסו השנה לרשימת עשרת הסרטונים הטרנדיים הן פרק הבכורה של "משפחת שדה" (Hot) במקום ה-5 והפרק הראשון של "שעת אפס" (כאן 11) במקום השמיני. עוד ברשימה: "דניאלה בהיריון", סרטון ההכרזה על ההיריון של אשתו של כוכב הרשת קווין רובין שהתמקם שביעי בין הסרטונים השונים. את הרשימה חותמים שני קטעים מתוך "מה עשיתי ב-24 שעות" של יוטיוברים מצליחים: "אוכלים רק קינוחי פיסטוק במשך יום שלם" של Inde Game ו- "קניתי להומלס כל מה שהוא רוצה במשך 24 שעות" של Festivy.

נתוני הקליפים והסרטונים שנמסרו מיוטיוב, בבעלות גוגל, מבוססים על צפיות בישראל בין החודשים ינואר-נובמבר 2022.