הרשתות החברתיות הפכו לחלק אינטגרלי מחיי היום-יום של כולנו, כשכול רגע הופך מתועד ומופץ באינסטגרם ובטיק-טוק. אחד מאותם המקומות שמתמקדים פחות בחוויה ויותר בתוצאה, הוא הקנדי הוטל, שמכונה בימים אלו מוזיאון ומוקדש כולו לצילומי תמונות וסרטונים.

טרנד מוזיאוני הסלפי (צילום: חדשות 12)
טרנד מוזיאוני הסלפי | צילום: חדשות 12

התופעה הזאת נולדה מתוך ההנחה לפיה אנשים אוהבים לא רק ליהנות מהחוויה עצמה, אלא גם לתעד את הפעילות שלהם, והיא קיימת כבר מספר שנים במדינות רבות. מדובר במקומות שלמים ששמו לעצמם מטרה - לסייע לנו בצילום התמונה הנחשקת, זאת שתגרוף הכי הרבה לייקים. הרקע חשוב, אך התאורה הרבה יותר וגם על זה שמים כאן דגש.

"מוזאון רגיל היה משעמם אותנו כי בעיקרון זה כל מה שמעניין אותנו - הרשתות החברתיות ולהצטלם יפה. זו חוויה לכל החיים. באים, מצטלמים, נהנים, צוחקים" סיפרו בני הנוער שהגיעו לבקר במקום. "אפשר להצטלם, לעשות טיקטוק ולהעלות סטורי - מה שהילדות היום הכי אוהבות" הסבירה נטלי קפילוטו מחולון, שהגיעה יחד עם משפחתה למוזיאון.

טרנד מוזיאוני הסלפי (צילום: חדשות 12)
טרנד מוזיאוני הסלפי | צילום: חדשות 12
טרנד מוזיאוני הסלפי (צילום: חדשות 12)
טרנד מוזיאוני הסלפי | צילום: חדשות 12

אטרקציה נוספת שנפתחה החודש היא אקס ספייס, תערוכה אינטראקטיבית שכוללת פלישת חייזרים ומסכים לצילום סרטונים שנוכל לקבל לאחר מכן ישירות לטלפון הנייד. המחירים של התערוכות בישראל נעים בין 100 ל-150 שקלים, אבל לרובן ניתן למצוא הנחות דרך חברות כרטיסי האשראי והאיגודים השונים.