הפרסומת לחברת "מיטב" (דש לשעבר), בכיכובו של דייוויד שווימר, עלתה אמש (ראשון) לאוויר – ולצופים קשה להתעלם ממנה. בכל זאת, לא בכל יום שחקן בסדר גודל של שווימר, רוס מ"חברים", משתתף בפרסומת ישראלית – בטח שלא לבית השקעות, שהעניין בו שמור בדרך כלל לקבוצת אנשים מאוד מסוימת.

וכדי לעורר עניין, על פי ההערכות בשוק, החברה שילמה לשווימר כמיליון דולר. "פעם ראשונה שאני לא מדלג על פרסומת ביוטיוב, כי דייוויד שווימר חמוד", כתב צייצן אחד בטוויטר. אחר טען שהשילוב שלו עם חברת השקעות "חורק". היו גם מי שהשוו וטענו שהפרסומת עם מורגן פרימן ל"תדריאן" הייתה מוצלחת יותר.

אז למה דווקא הוא? מה הקשר? "חיפשנו דמות שתיגע בעולמות התוכן של בני 25 ובני 65 גם יחד", סיפר ל-N12 אמנון גולן, סמנכ"ל שיווק "מיטב" בית השקעות. "אין כאלה כמעט, חיפשנו. 'חברים' היא סדרה שמכורים אליה בכמה דורות".

דיוויד שווימר, מתוך "חברים" (צילום: Warner Bros. Television Distribution, צילום מסך)
דיוויד שווימר, מתוך "חברים" | צילום: Warner Bros. Television Distribution, צילום מסך

גם למעריצי "חברים", הסדרה שעושה במשך עשורים את הבלתי ייאמן ונשארת רלוונטית, היה מה לומר בעניין. בקבוצות למיניהן נכתב בין היתר: "זה הימם אותי!" "אני אוהבת את זה, בא לי שכל השישה יעשו פרסומות!" "בחירה טובה. לא רק אובססיביים ל'חברים' נהנים לראות אותו".

לשאלה על איך הדברים התנהלו מאחורי הקלעים השיב גולן: "כל התנהלות בין-לאומית היא דבר מורכב, אבל שווימר הביע נכונות מיד. הוא היה מעורב בצורה יוצאת דופן בכל ההפקה של הפרסומת – אישר את הבמאי, את המפיק, את הטקסט – ועבר על כל פריים ופריים. מדהים ומעורר הערכה לראות את זה".