פרסומות המזמינות את הציבור הרחב לפסטיבל "תיאטרון קצר" נתלו אתמול (שלישי) לזמן קצר ברחבי בתל אביב. השלטים הקטנים עוררו סערה ברשת בעקבות הכיתובים שנשאו שהכילו תכנים פוגעניים כמו: "בעלך לא יספיק לבגוד בך עם הבייביסיטרית וכבר זה נגמר", "זה כל כך קצר שלא תרגישי" או "מי שלא בא עומו".

פרסומת פסטיבל "תיאטרון קצר" (צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הפרסומות שנתלו | צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

גולשת אחת כתבה: "לא צוותא, פשוט לא" ואחרת הגיבה "מישהו החליט להריץ בדיחה אומללה". יו"ר ארגון הנשים נעמ"ת, חגית פאר, הגיבה: "גועל נפש - בושה וחרפה. הפרסומת הזאת צריכה להיזרק לפח מיד ואם לא - על האמנים המופיעים בצוותא לשקול המשך הופעותיהם במוסד שמוציא תחת ידיו פרסומת סקסיסטית ומקטינה שכזאת״.

מתיאטרון צוותא נמסר: "פסטיבל תיאטרון קצר הוא פסטיבל החוגג יצירה מקורית, עכשווית וצעירה ומנוהל אומנותית ע"י שתי נשים אקטיביסטיות בפורום לקידום נשים בתיאטרון. הקמפיין הוא פיקטיבי ומלווה בסדרת רשת אשר מתארת את השתלשלות האירועים. חשוב לנו להסביר שלא הייתה כוונה לפגוע באף אחד, אלא לעורר שיח, לעורר דיון, לעשות אומנות ולשאול את השאלה - האם יש גבולות בעולם הפרסום? ובעולם האומנות? השלטים - אשר נתלו בתל אביב לדקות ספורות על ידי יוצרי הסרטון, הועלו על ידם לרשת ונועדו לעורר שיח על פרסום, על גבולות ועל הומור. זו בדיחה על עצמנו, על דלות התקציב שיש לתיאטרון העצמאי בארץ ונסיון שלנו להביא קהל חדש וצעיר לתיאטרון, לגרום להם להתחבר למדיה הזו הכל כך ייחודית".

פסטיבל "תיאטרון קצר" מתקיים מדי שנה בצוותא מאז 1995. במשך 48 שעות מועלים בבכורה 15 מחזות קצרים מקוריים. המטרה היא ליזום ולפתח מחזות קצרים ולאפשר ליוצרים צעירים להציג עבודות. הפסטיבל השנה יתקיים בין 23 עד 25 בדצמבר ויכלול 5 מקצרונים, 22 מחזות בבכורה עולמית ואפילו מקצרון לילדים.