על רקע ההצלחה המטאורית של "פגע וברח", הסדרה של נטפליקס שיצרו ליאור רז ואבי יששכרוף, רז התראיין הלילה בתוכנית הלייט נייט של סת' מאיירס. בריאיון שכלל לא מעט הומור, רז שגם מככב בסדרה, סיפר על תהליך היצירה שלה, על ההצלחה ועל הטוויסט שעשה בקריירה שלו, כשהחל ללמוד משחק.

"סצנות הקרב והאקשן בסדרה... זה דומה, אבל זה לא ככה בחיים האמיתיים", סיפר למאיירס מנסיונו כלוחם ביחידת דובדבן. "במציאות זה 30 שניות, ובסדרה זה יכול להימתח על פני 2 דקות. ניסינו לעשות את זה הכי אמין שיש, אבל כאן יש לך הזדמנות לעשות כמה טייקים, בקרב איתי יש לך טייק אחד, אתה משחק על החיים שלך".

רז התייחס לאחת לעניינים המהותיים שבהם נתקלים יוצרים ישראליים בבואם להפיק סדרה בחו"ל – ההבדל בתקציב. "בישראל התקציב מאוד מאוד נמוך. עם התקציב של הסדרה הזו יכולנו לצלם 10 'פאודה'. כשאתה מצלם בארצות הברית, כולם יודעים את התפקיד המאוד מוגדר שלהם. בישראל הכל מעורבב, יום אחד המאפרת יכולה להגיד לך 'לא היית כזה טוב בסצנה הזאת, אתה צריך לעשות את זה שוב וטוב יותר'", סיפר בחיוך.

את התקופה שבה גר בניו יורק כשהיה צעיר יותר הגדיר רז כ"הרגשה של דג שחי מחוץ למים". כיום, הוא מסתובב ברחובות התפוח הגדול עם פרצוף שמזהים, אחרי ש'פאודה' שלו הפכה ללהיט בארצות הברית. "בפעם הראשונה אחרי ש'פאודה' שוחררה בארצות הברית, הייתי בשדה תעופה וראיתי שוטרת בוהה בי. התחלתי להזיע ואמרתי לעצמי, 'אוי לא, אני הולך להישאר כאן כמה שעות'. בסוף הייתי צריך לגשת אליה, והיא פשוט אמרה: 'אז מתי העונה השנייה של 'פאודה' יוצאת. אמרה לכולם – דורון כאן!'".

View this post on Instagram

A post shared by Lior Raz (@liorraz)


"פגע וברח" מובילה מאז שיצאה בטבלאות הצפייה בנטפליקס במדינות רבות בעולם, והפכה לסנסציה גם במדינות ערב. השבוע הצטלם רז עם שלט פרסום ענק של הסדרה בטיימס סקוור בניו יורק – לחלוטין אפשר להגדיר את הסדרה הישראלית הזאת - שעבדו עליה יותר משנה גם בארץ וגם בחו"ל -  כהצלחה עולמית.