האם אחרי 35 שנים לצופי הקולנוע נמאס לראות את ארנולד שוורצנגר בחליפת עור ובפנים רובוטיות? בהחלט מסתמן שכך: "שליחות קטלנית: גורל אפל", שהוא הגלגול השישי והחדש ביותר בסדרת הסרטים שהחלה ב-1984, עלול להיות כישלון מהדהד עבור האולפנים שהפיקו אותו במשותף, שהם דיסני, סקיידאנס ופרמאונט.

בסוף השבוע הראשון להקרנתו באולמות הקולנוע מסביב לעולם, הרוויח הסרט 29 מיליון דולרים בלבד בקופות בארצות הברית, 28 מיליון בסין ו-72.9 מיליון בשאר רחבי העולם - סכום בהחלט מאכזב, לאור התקציב של הסרט שעומד על 185 מיליון דולריםיםים, ותקציבי השיווק וההפצה שלו שעומדים יחד על 180 מיליון דולרים נוספים. מה שאומר שאם בשבועות הקרובים הסרט לא יתאושש בקופות, צפויות שלוש החברות להפסיד כ-100 מיליון דולרים.

הציפייה הייתה לפתוח עם לפחות 40 מיליון דולרים בארה"ב, אך כעת טוענים מומחים שיש סיכוי קלוש בלבד שהסרט יעבור את ה-70. זאת לעומת "ג'וקר", שעומד כעת על 934 מיליון סך הכל ומתקדם נמרצות לקראת הכנסות של מיליארד דולרים. גם הציפיות הגדולות משוק הקולנוע הרווחי של סין התרסקו, ועל פי הערכות המומחים (שפורסמו, בין השאר, במגזין הבידור Variety), "שליחות קטלנית: גורל אפל" צפוי להרוויח במדינה פחות מ-50 מיליון דולרים בסופו של דבר.

חברות ההפקה פארמונט, סקיידאנס ודיסני (לשעבר פוקס המאה ה-20) עשויות להתחלק בהפסדים הללו, שכן הן מימנו כל אחת 30 אחוז מהסרט (ה-10 אחוז הנוספים מומנו על ידי חברת ההפצה Tencent הסינית). יחד עם זאת, אומרים אחרים, חלק מההפסדים הללו עלולים להיות מכוסים באמצעות מכירת זכויות הסטרימינג והשידור בטלוויזיה, כמו גם השכרות ומכירות של הסרט לשימוש ביתי.

אין ספק שהתקוות מ"גורל אפל" היו גדולות, שכן חזרתם של לינדה המילטון, ארנולד שוורצנגר וג'יימס קמרון (שביים את הסרט השני בסדרה, שנחשב לטוב והזכור בה ביותר) בתור מפיק היו אמורות למשוך קהלים מבוגרים וצעירים כאחד ולהצית מחדש את ההתלהבות מהפרנצ'ייז. זה, כאמור, לא קרה. "הם קיבלו החלטה גרועה כשהם נתנו לסרט הזה אור ירוק בהתחשב בתקציב שלו", אומר אריק הנדלר, אנליסט בחברת MKM Partners. "ברור שהם קיוו שהמותג הזה יכול להצליח מעבר לים, אבל הוא ממש לא עשה את זה. זה מותג מיושן עם שחקנים מבוגרים, והביקורות היו בינוניות. עם כמה שהמותג הזה היה טוב בעבר, אין לו את אותה משיכה כעת".