לפני שישה חודשים החלטנו אני ואישתי כי אנו עוזבים את ארץ ישראל ומשאירים אותה מאחור כזיכרון עצוב. ההחלטה לא היתה קלה. אנחנו אוהבים את המולדת שלנו. אנחנו מאוד אוהבים אותה. שירתנו אותה במלוא המסירות. מעולם לא רימינו, גנבנו או הפרנו את חוקיה. אני בא מבית פטריוטי בו השרישו בי אידיאולוגיה וערכים. אבל בשנים האחרונות אני למד שהכול כאן רקוב. לכן, לפני שישה חודשים, החלטנו אני ואישתי לעבור לחיות בעמק הסיליקון, פאלו-אלטו, סן-פרנסיסקו. רגע לפני שכבר עזבנו, הכרתי את אלדד יניב...

=== איך פגשתי את אלדד יניב? ===


לפני שלושה חודשים, חודש לפני מועד לידתה של ביתנו השניה, הפגיש ביני לבין אלדד יניב אחד מחברי שהוא עיתונאי בכיר. אחרי שעה וחצי של פגישה בבית קפה, נפרדנו וסיכמנו שאקח קצת זמן לחשוב וניפגש שוב בעוד יומיים. אני נסעתי הביתה מהורהר.
לאחר אותם יומיים, נפגשנו שוב. הפעם בביתו. ביקשתי להיפגש עם אישתו, ליאור, אותה תחקרתי למצבם הכלכלי, להחלטתו של אלדד ולאחדות משפחתם. היא השיבה לי לכל שאלה אבל זה לא הספיק לי. בחדר הסלון ישבו ילדיו וצפו בטלוויזיה. ביקשתי את רשותם של אלדד וליאור לשבת עם הילדים לשיחה. הם הסכימו. יצאתי מהמטבח והצגתי את עצמי. שני בנים תאומים בני 12 וחצי ובת בגיל 8 הביטו בי בחצי חיוך. ישבנו וצפינו בטלוויזיה כשאני זורק מדי פעם בפעם שאלות כמו: 
"מה אתם אומרים על זה שאבא רוצה להיות ח"כ?", "מה תעשו אם הוא לא יבחר?" וכו'. כשהגעתי לשאלה "מבאס אתכם שלא תהיה לכם בר-מצווה גדולה כי אבא השקיע את כל הכסף במירוץ בחירות?" ענה לי בנו: "כשאני רוצה משהו, אבא עושה הכול שיהיה לי אותו. אנחנו משפחה. גם אני עושה הכול בשבילו".
המשפט שלו הוציא לי את האוויר מהריאות. חייכתי. אח"כ עליתי בחזרה למעלה חיבקתי את אלדד ואמרתי לו שיש משפחות שלא מסוגלות לאכול יחד ארוחת ערב יחד, אתה וליאור הצלחתם לגרום למשפחה שלכם לחלום יחד.

באותו ערב בישרתי לאישתי שאנו דוחים את הנסיעה שלנו עד לאחרי הבחירות. "זה הניסיון האחרון שלנו פה בארץ. אני חייב את זה לעצמי. לך. לבנות שלנו. אני מאמין לאלדד. אני רוצה אותו בכנסת. זה השינוי שהמדינה שלנו צריכה".

אתם מבינים, נמאס לי. נמאס לי מהשקרים, הספינים, התרגילים וההונאות לדעת הקהל הציבורית מבתי היוצר של משרדי הפרסום דרגה ת' ששכרו ציפי, יאיר, שלי וביבי. כל אלו נמאסו. אני בטוח ש-100 אחוז מהציבור יסכים איתי שנמאס לו מזה, אבל הוא פשוט לא יודע במי לבחור. הוא כלוא. הוא נעול במגרש עם שחקנים קבועים. אותם שחקנים קבועים שמנסים בכל כוחם למנוע מתכני מפלגת #ארץחדשה להגיע לתודעת הציבור. 

=== דברים שלא ידעתם על אלדד יניב ותפישותיו ===

תנו לי לספר לכם כמה דברים שלא ידעתם על אלדד ועל אופן תפעול המאבק שלנו.

1. האיש מישכן את ביתו, בכדי שיוכל לממן את המאבק. 

2. בפגישת העבודה הראשונה שלנו הוא אמר לי:
"לא יהיו לנו תורמים. אני לא רוצה תרומות. אני רוצה לעשות את זה נקי. אני לא מוכן לקבל כסף מאף אחד. או שאנחנו נכנסים לכנסת כי הציבור בחר בנו באמת. או שלא." כששאלתי אותו "מה נעשה עם כסף?" הוא השיב: "לא נעשה את זה עם כסף. נעשה את זה עם הציבור."

2. אין לנו מטה. המטה שלנו הוא ווירטואלי. הוא לא יושב ברחוב המסגר. הוא יושב במסנג'ר.

3. אין לנו פעילים כי אנחנו לא מאמינים בתשלום לפעילים. אנחנו מאמינים שמי שרוצה לבנות ארץ חדשה צריך להתאמץ ולהמר בדיוק כמותנו.

4. אנחנו לא קונים לייקים. תאמינו או לא, אבל אנחנו פשוט לא עושים את זה. אנחנו בניגוד לשאר המפלגות, לקחנו החלטה שאם ננצח, ננצח רק בגלל שמגיע לנו לנצח וכי הציבור נתן לנו את המנדט. אנחנו לא עושים עליו מניפולציות. כשיצאו סקרים אינטרנטים, לא קנינו אפילו לא לייק אחד. התפישה שלי והתפישה של אלדד היא: או שמצביעים, או שלא. כשיצא סקר ווינט וכולם רכשו לייקים, אנחנו לא רכשנו אפילו לא לייק אחד ויחד עם זאת, עקפנו את כולם. מאידך, כשראינו איך המפלגות נלחצות ומתחילות להפעיל את ספקי הלייקים שלהן שיציפו אותנו בלייקים שיקריים בכדי שיוכלו להכניס לנו מקלות בגלגלים, יצאנו בהצהרה שסקר ווינט שיקרי. תחיו עם זה, זו דרכנו. אנחנו לא עושים דבר שאינו שקוף.

5. צוות המטה פרט למתמודדים, מונה 8 אנשים. זה לא מספיק אפילו בשביל להריץ מועמד אחד ברשימה של העבודה.

6. אנחנו לא מאמינים בבזבוז משאבים של כדור הארץ לכן אין לנו שלטי חוצות שמבזבזים נייר, דיו ומזהמים את הסביבה. כמו כן לא תראו פליירים שלנו זרוקים ברחוב יום אחרי הבחירות. אנחנו פועלים רק דרך האינטרנט ויש לנו שלט -אחד- בלבד שניצב בדרכו לעבודה של נוני מוזס ובו אנו מזכירים לו מה אנו חושבים עליו. 

7. למרות שכל אותן מפלגות מקבלות סיקור טלוויזיוני נדיב, הן דואגות שכל החומות יעמדו מולנו. אף אחת מהמפלגות הישנות לא רוצה אותנו בכנסת. הן מפחדות מאיתנו. הן, והטייקונים שממנים אותן. ביום שניכנס לכנסת, יחל שעון החול לרוץ וימיהן יתקצרו...

8. אלדד יניב לא יכול לחזור לימיו הקודמים. אם הוא לא נבחר לכנסת, הוא ייאלץ למכור את ביתו לשם החזרת החובות לבנק ולאחר מכן, ייאלץ לעזוב את הארץ כי כל אותם הטייקונים פה יבואו איתו חשבון. בשיחת טלפון אחת של נוני, נוחי, תשובה, אריסון, וכו', הם ימנעו מכל מי שישכור אותו לפטרו כי אחרת...

9. מינה צמח ושאר הסוקרים קיבלו הוראה שלא לסקר אותנו. לאחר שביקרנו במשרדה של מינה צמח היא ומקורביה קיבלו הוראה להגיד שאנחנו אוטוטו חוצים את אחוז החסימה. מינה לא תגיד שחצינו. מצד שני, בכדי שהיא לא תצא רע אם ניבחר, היא אומרת שאנחנו אטוטו חוצים. ככה היא מכסה את עצמה. אם ניבחר היא תגיד שהיא ראתה את זה ואמרה שאנחנו אוטוטו חוצים. להגיד שאנחנו חוצים, עכשיו, היא לעולם לא תגיד. אוסרים עליה. גם היא הון ושלטון, גם היא נתונה לחסדיו של נוני. 

10. בקמפיין האחרון של ברק אובמה, הרפובליקנים היו בטוחים שהם מנצחים. נייט סילברמן אמר שזה שטויות. ברק אובמה ניצח דרך הרשת. גם אנחנו ננצח דרך הרשת. ימי הסקרים מתו. אין בהם טעם. סקרים בנויים על ידי התקשרות לקווי בזק בלבד, ול-500 איש. הבוחרים שלנו מחזיקים טלפונים סלולרים והם נמצאים ברשת. לסבתא שלי היה טלפון קווי, תנסו לשאול אותה אם היא מכירה את מפלגת #ארץחדשה, אולי היא תשתעל לכם באוזן ותגיד שכן, היא באמת אוהבת עוגות גבינה.

=== סיכום ===

רק אתם, שקוראים את זה, יכולים לגרום לשינוי במדינת ישראל להתרחש. רק אתם. אתם בוחרים. אתם מחליטים. לראשונה בתולדות מדינת ישראל, לציבור יש את הכוח לבחור מבלי להיות שטוף במבול השקרים שמופצים בעיתונים. הרשת אומרת אמת. העיתונות נתונה לחסדי בעלי הממון. תזכרו את זה כשאתם שואלים את עצמכם אם לעשות "שר" לפוסט הזה. נתוני הסקר האחרון שביצענו על הרשת הגיעו אלינו שלשום, ביום שישי האחרון. הסקר מורה על 5 מנדטים. זה אומר שבבחירות, כנראה נקבל 7 מנדטים. -אף אחד לא יפרסם את זה- הם מפחדים. רק אתם יכולים לפרסם את זה. תזכרו, אתם מחליטים מה יקרה. רק אתם. 

- אם אתם רוצים אותנו בכנסת, הגיע הזמן שתקחו יוזמה. גם אתם צריכים לעבוד בשביל השינוי, לא רק אנחנו.
כשאתם מפרסמים אותנו, חולקים את הפוסטים שלנו עם החברים שלכם וכותבים עלינו, אנחנו מתחזקים. 

הרגע שלנו כאנשים המבקשים שינוי, הגיע. אנחנו צריכים להחליט אם אנו מחבקים את הרגע הזה, או מאפשרים לו לברוח לנו מבין
האצבעות.

בקצה האצבעות שלכם יש הרבה כוח. יותר כוח מכל מטוס, טנק או טיל. הכוח לשנות. עשו בו שימוש וקחו חלק בהיסטוריה
המתהווה ברגעים אלו. 

בכבוד רב וברכה,

איתי אדם 

קמפיינר #ארץחדשה

iadam@