אלדד יניב, ארץ חדשה (צילום: מתוך instagram)
אלדד יניב- ממקימי #ארץ חדשה | צילום: מתוך instagram
 מפלגת #ארץ חדשה נולדה מתוך מחאת הקיץ 2011, במפגש בין אלדד יניב, יועץ לשעבר לבכירי הפוליטקאים ובעלי ההון ורני בלייר, במאי ויושב ראש איגוד הבמאים.

עוד קודם, יניב הקים את תנועת "השמאל הלאומי" שהתבססה על המניפסט שכתב יחד עם המחזאי שמואל הספרי. יניב החליט לעזוב את חייו הקודמים כיועץ להון ולשלטון כדי לתקן את הנזקים שיצר הקשר הזה, בין בכירי הפוליטיקאים לבעלי ההון הישראלים.

התפיסה של מפלגת #ארץ חדשה היא שמדינת ישראל נשלטת כיום על ידי שלטון ההון ולכן היא הופכת למדינה עם פערים הולכים וגדלים בין עשירים לכל השאר, מדינה שיש לה את אחת הכלכלות הריכוזית בעולם המערבי ומדינה שאיננה חיה בשלום עם שכנותיה.

כל מהלך שתעשה המפלגה  הוא תוצאה של התפיסה הזו – החזרת ים המלח לציבור הישראלי, פירוק תאגידי המים, חתירה למערכת חינוך שיוויונית. בניגוד לחברי כנסת היום, שעסוקים רוב זמנם בחקיקה, חברי הכנסת של #ארץ חדשה יעסקו בעיקר בפיקוח על הממשלה, תפקיד מרכזי של הכנסת שלרוב מוזנח. חברי הכנסת והצוות סביבם יעשו זאת בכלים חדשניים, כמו צילום בתוך הכנסת בכל מקום ופרסום מיידי של הסרטונים לציבור ופעולות שיאפשרו להכניס את המחאה החברתית אל תוך המשכן.

כבר עשרות שנים שלא הייתה לישראל אופוזציה אמיתית ומפלגת ארץ חדשה מעוניינת בתפקיד הזה. "אין לנו עניין להיות שרים, ולקבל את הכיבודים של חברי קואליציה. אנחנו מתחייבים לשרת את העם מהאופוזציה".

לקריאת #המצע של #ארץ חדשה>>