הקרב על ראשות תנועת ש"ס הסתיים בפשרה, לחיצת יד וחיוך: השר אלי ישי ואריה דרעי נועדו הערב בארבע עיניים, זאת לאחר ויכוח מתמשך באשר לזהות ראש התנועה הבא. לאחר מכן הם הגיעו לבית המדרש של הרב עובדיה יוסף והודיעו על הנהגה משותפת: אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"היתה לי שיחה עם הרב עובדיה ונעניתי מיד לבקשתו כי למען השלום כל אחד מאיתנו יוותר", אמר דרעי במסיבת העיתונאים שכינסה תנועת ש"ס. "אין כאן אף אחד שהפסיד, כולנו ניצחנו - עם ישראל ניצח והציבור שלנו ניצח שהוא רואה אחדות. לציבור שלנו תהיה הנהגה חזקה. נהיה נציגות לשכבות החלשות שאין להם פה, נצמצם פערים".

בנוסף, הוא הביע את סיפוקו מחזרתו למפלגה: "אני שמח שחזרתי ויחד עם חבריי אני מבטיח לכם שלא תמצאו אחד שידליף מחלוקת, אתם תשמעו רק דברים טובים".

הרב עובדיה יוסף, דרעי וישי. הערב (צילום: יעקב כהן, אתר ש"ס)
הרב עובדיה יוסף, דרעי וישי. הערב | צילום: יעקב כהן, אתר ש"ס

מטיוטת הפשרה שנחתמה בין הרב עובדיה יוסף, השר אלי ישי ואריה דרעי עלה כי לא יהיה עד לפחות אחרי הבחירות יושב ראש לתנועה. עם זאת, אלי ישי יוותר ראשון ברשימה ולאחריו אריה דרעי, שיכהן כראש מטה הבחירות. גם השר אריאל אטיאס יהיה בהנהגת התנועה. בש"ס הבהירו כי הסידור הוא קלנדרי בלבד ואין לו משמעות של ממש. במונחים הפנימיים במפלגה, הערב הזה מוגדר כהיסטורי.

השר אלי ישי צפוי להיות אחראי על שרי הממשלה וייצג את ש"ס בממשלה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. לעומתו, דרעי יהיה אמון על הסניפים , המועצות והישיבות. הבעיה יכולה להתעורר במשבר הראשון, אל מי יפנה ראש הממשלה? ככל הנראה לדרעי, שצפוי גם לעורר את המשבר הראשון.

מחייכים ולוחצים ידיים. ישי ודרעי (צילום: ש"ס)
מחייכים ולוחצים ידיים. ישי ודרעי | צילום: ש"ס

מוקדם יותר, כעשרים פעילים מהתנועה לאיכות השלטון הפגינו מחוץ לבית הרב נגד חזרתו של אריה דרעי לפוליטיקה. "אל תיתן לדרעי לחזור לפוליטיקה, הוא יהרוס את ש"ס, הוא עבריין מורשע והוא לא יכול להיות שליח ציבור", צעקו המפגינים. במקום התפתח עימות מילולי בינם לבין אנשי הרב.

אלי ישי הבוקר: "דעת התורה תכריע ואציית לה"

לתפילת ראש החודש בבית הכנסת של הרב עובדיה יוסף בירושלים הגיע הבוקר מי שעדיין מחזיק בתפקיד יו"ר התנועה, השר אלי ישי. אריה דרעי לא הגיע כמנהגו לבית הכנסת של הרב, אך השר אריאל אטיאס, שתומך בשובו של דרעי ומעורב היטב בגיבוש המתווה לחזרתו לא הגיע גם כן היום.

בהתייחסות ראשונה למאבק על הובלת התנועה, אמר ישי: "דעת התורה תכריע בסוגיה ואני אציית לה. כך נגיע ליותר מנדטים". כשנשאל ישי האם דעת התורה תקבע רק לגבי המקום הראשון - או גם על יתר הרשימה, הוא ענה כי "התורה תקבע לגבי הכל, וכולם יישמעו לדברי הרב עובדיה". ישי נראה הבוקר נינוח, וניכר כי כבר השלים עם רצונם של בכירי המפלגה ובהם הרב עובדיה לראות לצדו או מעליו את אריה דרעי במערכת הבחירות הקרובה.