נתניהו נגד בנט ולהיפך (צילום: AP, יח"צ)
לא דיפלומטים. בנט ונתניהו, ארכיון | צילום: AP, יח"צ

יו"ר הבית היהודי - האיחוד הלאומי נפתלי בנט מגיב בצורה לא דיפלומטית למתקפת הליכוד - ביתנו על מפלגתו. "נו, די כבר, מה נסגר אתכם?! אני ממש צריך להסביר?", כתב בנט בדף הפייסבוק שלו בתגובה לקמפיין הדרת הנשים שמוביל הליכוד נגד מפלגתו.

"פתחתי את המחשב ואני רואה שהליכוד השיק קמפיין ענק נגד הציונות הדתית, שאנחנו כביכול נגד נשים. נו, די כבר, מה נסגר אתכם?! אני ממש צריך להסביר?", כתב בנט בעמוד הפייסבוק הפופולארי שלו, שם רשומים 120 אלף איש.

"מתוך 12 המתמודדים הראשונים בבית היהודי, יש שלוש נשים מופלאות. מתוך 12 המתמודדים של הליכוד - ביתנו, יש נציגה אחת של ישראל ביתנו, ואף לא אישה אחת מהליכוד. אבל שוב, חותכים חלקי דברים, מסלפים ויוצאים בקמפיין יקר", תקף בנט.

"די, תציגו את הדרך שלכם"

בנט טוען כי בניגוד למה שנכתב על ידי הליכוד, אל"מ מוטי יוגב, מפקד מגלן לשעבר ומזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא, לא הוביל את הקמפיין להפרדת בנים ובנות אלא "כיבד את בקשתם של מספר
הורים בסניפים מסוימים", כלשונו. "לדעתי הוא פעל בצורה ראויה", כתב בנט.

בנט הגיב גם לקמפיין נגד הרב אלי בן-דהאן. "הוא נחשב בעיני גדול המגנים על הנשים בבתי הדין
הרבניים, איש שפעל במשך השנים למען נשים עגונות ומסורבות גט. הוא פוטר על ידי החרדים בשל עמדותיו הליברליות. הוא קרא להרחיב את הוועדה לזכויות האישה, לא לבטל אותה, כפי שמודעות הליכוד מציינות", כתב. "המודעה של הליכוד היא בדיוק הפוכה מן המציאות", סיכם בנט.

בנט פנה דרך הפייסבוק לאנשי הליכוד. "די, תציגו לציבור את הדרך שלכם, את הנבחרת שלכם, את החזון שלכם, את הקבלות שלכם. נסו לשכנע את הציבור למה אתם הבחירה הראויה".

הליכוד תקף את רשימת הבית היהודי

אתמול יצאו בליכוד - ביתנו בקמפיין אינטרנטי שמטרתו "לחשוף את דעותיהם של חברי רשימת הבית היהודי לכנסת". הקמפיין יתמקד ביחס ובדעות של חלק מאנשי הרשימה כלפי נשים. בליכוד מציגים קטעי ארכיון של המתמודדים מטעם המפלגה. באחד מהם מוצג הרב אלי בן-דהאן, אשר בראיון לערוץ 7 בחודש נובמבר האחרון קרא לבטל את הוועדה למעמד האישה בכנסת.

עוד תוקפים בליכוד את מוטי יוגב, מספר 9 ברשימת הבית היהודי, שאמר בראיון לעיתון "מעריב" בחודש יוני 2010 כי הוביל את המהלך להפרדה בין בנים ובנות בתנועת הנוער בני עקיבא. עוד מזכירים בליכוד את הרב דב ליאור, מנהיגה הרוחני של מפלגת "תקומה", שיצא בעבר נגד נוכחות נשים בבתי המשפט.

"בזכות הקמפיין השוביניסטי של ארתור פינקלשטיין, עוד נכניס לכנסת גם את גילה פינקלשטיין במקום השמונה עשרה", עקצה איילת שקד, הממוקמת במקום החמישי ברשימת האיחוד הלאומי את הליכוד.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הציבור צריך לשאול את עצמו מדוע מי שמגיב על עמדותיהם של המועמדים מטעם תקומה הם בנט ושקד. מדוע ממשיכים להסתיר את הרב בן דהאן, מוטי יוגב והרב ליאור? מדוע הם עצמם אינם מגיבים על עמדותיהם נגד נשים? הבית היהודי-תקומה ממשיך להסתיר את רשימתו וממשיך להשתיק את המתמודדים לכנסת מטעמו".