שבוע בדיוק לפני פתיחת הקלפיות, מנבא הערב סקר המהדורה המרכזית של חדשות 2 - האחרון לבחירות 2013 - קיפאון בהתפלגות התמיכה במפלגות השונות וניצחון שנראה כמעט מובטח לליכוד-ביתנו בראשות בנימין נתניהו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לפי הממצאים, תזכה הליכוד-ביתנו בראשות בנימין נתניהו ל-33 מנדטים, בדיוק כמו בסקר הקודם. מפלגת העבודה שומרת גם היא על כוחה עם 17 מנדטים. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט נחלשת במנדט וגורפת 12 מנדטים; יאיר לפיד עם יש עתיד צפויה לקבל 11 מנדטים - גם כן, כמו בסקר הקודם.

315801 (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

עוד עולה מהסקר כי ש"ס תקבל 11 מנדטים, התנועה בראשות ציפי לבני נחלשת בשני מנדטים ויורדת לתשעה; מפלגת מרצ מתחזקת בעוד מנדט ועולה לשישה, בעוד שיהדות התורה שומרת על כוחה ועומדת על שישה מנדטים.

המפלגות הערביות שומרות על כוחן גם הן: חד"ש זוכה בארבעה מנדטים, כך גם רע"ם-תע"ל ומפלגת בל"ד מקבלת שלושה מנדטים; לפי הסקר, "קדימה" עוברת את אחוז החסימה וזוכה בשני מנדטים - וגם מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה לישראל" עוברת את אחוז החסימה עם שני מנדטים.

סקרים (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

באשר לחלוקת הגושים: הימין-חרדים נחלש במנדט בהשוואה לסקר הקודם וגורף 64 מנדטים. לעומתו, גוש המרכז-שמאל ובו גם המפלגות הערביות זוכה ל-56 מנדטים.

את הסקר ערכו מכון דחף והד"ר מינה צמח עם 770 נשאלים וטעות דגימה (3.3+/-).