שר התיירות סטס מיסז'ניקוב מצטרף לרשימת המודחים מרשימת ישראל ביתנו: לאחר שאמש התבשרה חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי כי לא תיכלל ברשימת המפלגה לכנסת ה-19, נפגש הבוקר היו"ר אביגדור ליברמן עם שר התיירות הודיעה לו כי גם הוא מודח מהרשימה. לפני כשלושה חודשים פורסם תחקיר בחדשות 2 שחשף את אורח חייו השערורייתי של מיסז'ניקוב, שכלל התחמקות ממאבטחים, בילויים במועדוני חשפנות ושתייה לשוכרה על בסיס קבוע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לאחר המבוכות להן גרמו מיסז'ניקוב ומיכאלי לליברמן, החליט יו"ר ישראל ביתנו להוציא את שניהם מרשימת המפלגה, אותה יציג הערב, לקראת הבחירות הקרבות. ליברמן נפגש הבוקר עם שר התיירות והודיע לו: "אתה לא תהיה בכנסת הבאה".

מיסז'ניקוב עצמו פרסם הבוקר הודעה, לפיה החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. "לאחר 10 שנים בהן שירתתי כנבחר ציבור, מתוכן שבע שנים בכנסת ובממשלת ישראל, הודעתי לאביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, כי איני מתכוון להתמודד בבחירות לכנסת ה-19", נכתב בהודעה.

ליברמן: מיסז'ניקוב משובץ במקום גבוה ברשימה

גם שר החוץ פרסם מאוחר יותר הודעה בה אמר כי הוא מצר מאד על פרישתו של השר סטס מיסז'ניקוב, חברו לדרך מזה 14 שנים, מהחיים הפוליטיים. "השר מיסז'ניקוב מילא שורה של תפקידים מרכזיים במערכת הפוליטית בשתי הקדנציות האחרונות, הצליח מעל ומעבר בכל אחד מהם ותרם רבות לחוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל ולאזרחיה", הדגיש ליברמן.

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי גם עכשיו השר מיסז'ניקוב היה אמור להיות משובץ גבוה מאד ברשימת המועמדים לכנסת ה-19 מטעם "ישראל ביתנו" ולמלא תפקיד בכיר בממשלה העתידית. "אני מקבל בהבנה את רצונו של מיסז'ניקוב להתקדם בחייו המקצועיים לעבר אתגרים חדשים. מקצועיותו, הידע הרב-גוני שלו והניסיון העשיר שצבר במערכות שונות יהיו לו לעזר גם בעתיד, כמו גם לכל מערכת שבה הוא יבחר להשתלב", אמר ליברמן. "אני מאחל לו הצלחה בכל אשר יפנה".

ההחלטה על הדחתו של מיסז'ניקוב הגיעה על רקע התנהלותו הבעייתית, שנחשפה בתחקיר חדשות 2 ששודר בספטמבר האחרון. אז הוצג אורח חייו שכלל בילוי לילות רבים בהוללות ושתייה לשוכרה. הפרטים נחשפו בעקבות עדויות גורמי אבטחה שהופקדו על אבטחתו של השר, וחשפו מחדלים חמורים.

הערב - רשימת ישראל ביתנו תוצג

כמה ירוויחו ח"כים טריים ופורשים? (צילום: חדשות 2)
אנסטסיה מיכאלי פורשת | צילום: חדשות 2

ח"כ אנסטסיה מיכאלי הודיעה אמש כי לא תתמודד בבחירות הקרובות בשל סיבות אישיות, זאת לאחר שהבינה שהסתבכותה בהתבטאויות נגד הומוסקסואלים ובתקריות כמו שפיכת כוס המים על חבר הכנסת ראלב מג'אדלה, תמנע את שיבוצה ברשימת הליכוד ביתנו.

שר החוץ אביגדור ליברמן יציג הערב את הרכב רשימת "ישראל ביתנו" לכנסת. יושב ראש המפלגה שתרוץ במשותף עם הליכוד ברשימה משותפת חזר אתמול מארה"ב, שם השתתף בפורום סבן, על מנת לסיים את הליך הרכבת הרשימה לכנסת, יחד עם יו"ר הוועדה המסדרת.

מקורבת ליו"ר. ליברמן (צילום: רויטרס)
חזר ארצה, ליברמן, ארכיון | צילום: רויטרס

בשלב זה ידוע שברשימה ישולבו יאיר שמיר וליאון ליטינצקי. על פי ההסכם עם הליכוד עליו הוכרז לפני כחודש, ידורג ליברמן במקום השני ברשימה, ואנשי מפלגתו יקבלו כל מקום שלישי אחריו, משמע מקומות 5, 8, 11, 14 וכו' כשבתווך משובצים חברי הליכוד שנבחרו בפריימריז בשבוע שעבר.