הרב חיים אמסלם (צילום: חדשות 2)
הרב אמסלם מקבל אהבה ברחוב. לא הספיק לאחוז החסימה | צילום: חדשות 2
עד לפני כמה ימים נדמה היה שהרב חיים אמסלם יהיה הפתעת הבחירות. נועם הליכותיו, הקריצה לציבור החילוני ובעיקר, האנטי לש"ס, יצרו מצג שווא לפיו לאמסלם עשרות אלפי מצביעים פוטנציאלים. בפועל, האהדה הציבורית הגדולה אותה ראה מנהיג תנועת "עם שלם" בשטח, לא באה לידי ביטוי בקלפיות. התנועה הקטנה, שנלחמה בציפורניים מול ש"ס הגדולה, הצליחה לגייס רק 43 אלף קולות. לא רע בכלל, אבל מרחק של 30 אלף פתקים מחוף המבטחים של אחוז החסימה.

"ספגנו אכזבה גדולה", אומר שלומי פרץ, עוזרו האישי של אמסלם, "הרגשנו אהדה גדולה מהציבור בכל מקום שהגענו אליו. הרב הפך לדמות אמיצה ולראשונה במדינת ישראל היה רב חרדי שקורא חד משמעית ובצורה ברורה לשיוויון בנטל. אם האהדה העצומה שקיבלנו מעם ישראל היתה באה לידי ביטוי בקלפיות היינו עוברים את ש"ס במספר המנדטים".

את יום הבחירות החל הרב אמסלם אופטימי. הוא סייר ברחבי הארץ, בישובי הדרום, הצפון והמרכז כשהוא נפגש בעשרות אם לא מאות פעילים שהביעו את תמיכתם בו. כמה שעות לפני מדגם הטלויזיה וכשהוא מסוחרר מעשרות אזרחים שהגיעו ללחוץ אץ ידו, אמר ל-mako: "בהתחלה חשבו בש"ס שאני גימיק אבל כשראו את האהדה שאני מקבל מהציבור הם נכנסו ללחץ והתחילו לנהל נגדי מלחמת חורמה. אבל זה לא יעזור להם, אנחנו נהיה בכנסת, הציבור רוצה אותנו". 

_OBJ

"אני מעריץ אותך על אומץ ליבך"

בדיזנגוף סנטר הוא בכלל היה אטרקציה. "תראה בעצמך את הציבור איך הוא אוהב אותנו", אמר בין תמונה באייפון וללחיצת יד חמה, "אני לא בכלל לא מעלה בדעתי שלא נעבור את אחוז החסימה".  אבי, תושב חולון שהגיע עם בני משפחתו לסיבוב בקניון ביום החופש, חיבק את הרב אמסלם. "אני מעריץ אותך על אומץ ליבך. אתה אדם אמיץ ובעיניי גיבור לאומי. יצאת מש"ס ונגד ש"ס", אמר לו כשאמסלם מתמוגג. 

שלוש שעות לפני המדגם הפעילים עוד היו אופטימיים וסיפרו על דיווחים מעודדים מהקלפיות, אבל קרוב לשעה עשר הגיע המידע ופניו של אמסלם נפלו. השמועה עשתה את שלה והמטה ברחוב כנפי נשרים בירושלים שבק חיים עוד לפני שפורסם המגדם רשמית. והאופטימיות שליוותה את יום הבחירות התחלפה באווירת נכאים ואכזבה גדולה.

"43 אלף אנשים אהבו את הדרך שלי"

"אני אדם חזק מאוד, הלכתי עם האמת שלי עד הסוף", אמר כשהתאושש, "הכי חשוב לי שהציבור אהב את המסרים שלנו ואימץ אותם. היו לי הצעות מכל מיני סיעות לחבור אליהם ולקבל מקום גבוה ברשימה אבל ויתרתי. אני מאמין שיש לי מה לתת לציבור. בעוד כמה ימים נראה לאן נמשיך הלאה. אני לא רוצה לדבר עכשיו על ש"ס. הם לא מעניינים אותנו. 43 אלף אנשים אהבו את הדרך שלי ואני אמשיך במטרה שלי להוביל מהלכים לשיוויון בעם".

רוני, תלמיד תיכון מבית ספר אליאנס ברמת אביב, מלווה את הרב אמסלם מתחילת הקמפיין . "הוא הציונות האמיתית", הוא אומר, "ההורים שלי מעריכים אותו מאוד, אבל הצביעו ציפי ליבני. הוא זה שמגשר בין חילוניים לדתיים והיום זה יום אבל לציונות. אם היתה הצבעה של שני פתקים הוא היה בפנים. ההפסד הוא של עם ישראל".