טענות קשות. השר ארדן (צילום: חדשות 2)
גלעד ארדן: "זאת תעלומה גדולה, אני לא חושב שמישהו מבין את זה" | צילום: חדשות 2

הבוקר שאחרי פרישתו המפתיעה של כחלון תפס את המערכת בפוליטית ובעיקר מפלגת הליכוד, לא מוכנה, אבל מסתבר שבין השורות, יותר ויותר חברים קרובים, ידעו על אי שביעות רצונות מהמצב הנוכחי.

"שמעתי ממנו לא פעם הרהרורים על פרישה אך לא חשבתי שהם כל כך רציניים ושהוא מתכוון לממש אותם עכשיו", אמר לגלי צה"ל גדעון סער, שר החינוך וחברו של כחלון, "שוחחתי עימו במוצאי שבת מכיוון שהגיע אלי מידע ממקורות רבים שזה מה שהוא מתכוון לעשות. הוא גם אמר שיש עליו הרבה לחצים מהבית. אני מאוד אוהב את כחלון אבל אני מקווה שהוא ישנה את דעתו. כי בסופו של דבר הליכוד עומד לפני מלחמה היום ואני יודע כמה הליכוד חשוב לו".

אין תמונה
"אמר שיש עליו לחצים מהבית"

שער סיפר על הקשיים בפניהם עמד כחלון: "חייו של נבחר ציבור הם לא פשוטים וכחלון הוא אדם מורכב שעוברים לו הרבה דברים מראש. ההחלטה שלו הייתה יוצאת דופן אך זה לא אומר שלא ניתן להבין אותה. ההרהור התמידי הזה קיים אצל אנשי ציבור רבים כי אין באמת קורלציה בין כמות ההשקעה לבין מה שאתה מקבל. גדולתו של כחלון הייתה בכך שהוא ידע לשמור על נורמות אישית הגיוניות בפוליטיקה וזה לא משהו שהוא מובן מאליו".

בנוסף דיבר סער על השפעות עזיבתו על כחלון על מפלגת הליכוד ועל כך שההודעה על עזיבתו דלפה מוקדם מן הצפוי "עד עכשיו כולם טענו שכחלון הוא השר האנושי היחידי בליכוד, הטענה הזו שאין אנשים חברתיים בליכוד היא טעות ואנחנו מתכוונים להוכיח אותה. אני כן חושב שכמערכת ציבורית אנחנו מפסידים פה איש עם רגישות יוצאת דופן, חבל שכך זה הסתיים וחבל שהידיעה על כך יצאה החוצה לפני הזמן".

השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, הוסיף: "אני חושב שרוב בכירי המערכת הפוליטית מסתכלים על טובת המדינה ומפלגתם. משה כחלון, הנוכחות והעשיה טובה למדינת ישראל וטובה למפלגת הליכוד. התרומה של משה כחלון הכרחית לכולנו. אני מצטער על כך ולכן קראתי לו לשקול זאת מחדש ואני מקווה שראש הממשלה ישכנע אותו".

"מזה הרבה זמן, כשמדברים עם משה כחלון, מקטרים יחדיו על הקשיים של להיות אדם במערכת הפליטית, בפרט בישראל. אבל לא חשבתי שזה מהותי. זאת תעלומה גדולה, אני לא חושב שמישהו מאיתנו מצליח להבין זאת, ניסיתי לדבר איתו, אבל לא הצלחתי. אני חושב שמדובר בהחלטה אישית שאף אחד מאיתנו לא מודע לשיקולים לה במיוחד כשהיה ברור לכולנו שהוא ייבחר במקום הראשון הפעם".