מאחורי הקלעים של הפריימריז (צילום: חדשות 2)
מאחורי הקלעים של הפריימריז | צילום: חדשות 2

הבוקר נפתחו הקלפיות בבחירות המקדימות בליכוד, שיקבעו את פני הרשימה לכנסת. ח"כ חיים כץ מוגדר כאחד האנשים החזקים במפלגה וידוע כבעל השפעה מכרעת על 7,000 מתפקדי ליכוד עובדי התעשייה האווירית, שמצביעים על פי המלצותיו. מאחורי מאמציו של כץ עצמו להתברג ברשימה עומדים מאבקי כוח, דילים ורשימות מומלצים, שצפויות להכריע את גורלם של חלק מחברי הכנסת והשרים. לידי כתבנו הגיעה הרשימה של כץ. 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אם בפעם הקודמת נעשה שימוש באוטובוסים, הפעם בתעשייה האווירית נשכרו רכבי חברה, שבכל פעם יסיעו ארבעה עובדים להצבעה בקלפי. אלפי העובדים קיבלו פתק עם המספרים של המועמדים שעליהם לבחור - כשבהצבעה אלה יתורגמו לשמות אנשי הרשימה של חיים כץ.

חבר הכנסת חיים כץ, שנחשב למוערך וחזק בליכוד, ואף נבחר לחברתי ביותר בכנסת, ישמור על מקום עבודתם ופרנסתם של העובדים בתעשייה.זוהי רשימת המומלצים המלאה שלו: השר ישראל כץ, יושב ראש הקואליציה זאב אלקין, ח"כ אריה ביבי, ח"כ יריב לוין, ח"כ לאה נס, השר גדעון סער, ח"כ ראובן ריבלין, השר סילבן שלום, משה פייגלין וקרן ברק וקטי שטרית - השתיים האחרונות מתחרות במשבצת האישה החדשה. שר האוצר יובל שטייניץ לא מופיע ברשימה.

אין תמונה
האיש שיחרוץ גורלות בליכוד

המספר הנכסף: 16 אלף קולות

בעוד כל מתמודד צריך 16 אלף קולות מתפקדים כדי להיכנס לרשימה, ההערכות הן שהלילה צפויות הפתעות רבות. בין היתר, משה פייגלין ייכנס כמעט בוודאות לכנסת הבאה, מה שאולי לא יפריע לנתניהו, שחושש לבריחת קולות לימין. ראש הממשלה הפעיל לחצים כבדים בימים האחרונים כדי שכץ יתמוך בכלכלן שלמה מעוז, אך זה הורה לאנשיו לא להצביע לו או ליריביו במחוז, ובכך דרכו של מעוז לכנסת לא נראית בטוחה.

מדובר בבחירות פנימיות גורליות עבור לא פחות משישה או שבעה חברי כנסת ושרים בכירים בממשלה, שעל פי ההערכות צפויים למצוא עצמם מחוץ לכנסת הבאה, במיוחד לאחר האיחוד של הליכוד עם מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן - שעל פי כל הסקרים מניב למפלגה המאוחדת מספר מנדטים נמוך יותר מאשר אם היו רצות בנפרד.