מסיר את מועמדותו. ריבלין (צילום: AP)
יו"ר הכנסת ריבלין | צילום: AP

בזמן שהמפלגות השונות עובדות במרץ על קמפיין הבחירות שלהן, יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין העריך היום כי הבחירות הבאות עלולות להתקיים תוך פחות משנה מהיום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במפגש עם תלמידי כיתות י"ב בכנס בבאר שבע לשלום הילד, אמר ריבלין כי "הכנסת הבאה תידרש להכרעות קריטיות שעלולות להביא לבחירות חדשות בתוך 10-8 חודשים". הוא ציין כי "לפני הכנסת הבאה מונחות הכרעות כבדות משקל שנתונות במחלוקת לאומית קשה, שיכולות לערער כל כנסת מכהנת", וכן כי "בהיעדר קואליציה חזקה ורחבה, המבוססת על מפלגת שלטון גדולה ייתכן שנמצא עצמנו שוב מהר מאוד בקלפי".

אחת הסוגיות המרכזיות שלדעת ריבלין עלולה לגרום לפיזור הכנסת היא סוגיית השוויון בנטל. "החרדים לא יסכימו מרצונם לכל הסדר חדש בנוגע לשוויון בנטל. הכנסת הבאה תיבחן ביכולתה להציע הסדר חדש, שהחרדים לא יסכימו איתו אבל ישלימו איתו", הבהיר.

"מגעים בין נתניהו ללבני על הרכבת קואליציה"

במקביל, נמשכים הגישושים לקראת גיבוש המפה הפוליטית הבאה: גורמים המקורבים ליושבת ראש "התנועה" ציפי לבני קיימו לאחרונה שיחות עם גורמים בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה נתניהו, כדי לבחון אפשרות לשילובה של לבני בממשלה הבאה - אם נתניהו ירכיב אותה, כך דווח אתמול ברשת ב'.

משתפים פעולה? נתניהו ולבני (צילום: רויטרס)
משתפים פעולה? נתניהו ולבני | צילום: רויטרס

מקורבים ללבני ולנתניהו אישרו את הדברים ומסרו כי נעשתה בדיקה ראשונה בדבר האפשרות להפקיד בידי לבני תיק מדיני שיעסוק במשא ומתן עם הפלסטינים, ככל הנראה משרד החוץ. עם זאת, בתגובה רשמית לדברים הכחישו היום ב"התנועה" באופן גורף את הדברים. בתגובה הרשמית מטעמה של לבני נאמר כי מדובר ב"ספינים" ובשמועות וכי לא מתנהלים מגעים שכאלה. עוד נמסר כי ניסיון העבר מוכיח שנתניהו בוחר בסופו של דבר בשותפיו הטבעיים. גם מהליכוד נמסר כי "לא היו דברים מעולם".