ממש באותן דקות שבהן מי שהוכרז כמנצח האמיתי בבחירות, יאיר לפיד, נשא את נאום הסיכום שלו, עלה הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו על במת הנואמים בגני התערוכה. כך, לזמן קצר, ניתנה לצופי הטלוויזיה הזדמנות נדירה שבוודאי עוד ידברו עליה רבות, לראות את נתניהו ולפיד, נואמים בו זמנית - זה מול זה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"תודה רבה לאזרחי ישראל", פתח נתניהו באופן צפוי ואולי מסורתי את הנאום. "שוב הוכחתם שישראל היא דמוקרטיה תוססת, דינמית, דמוקרטיה למופת, ואני גאה להיות ראש הממשלה שלכם. אני מודה לכם שנתתם לי את ההזדמנות בפעם השלישית להנהיג את מדינת ישראל".

נתניהו המשיך, "זו זכות גדולה, אבל זוהי גם אחריות גדולה. אני מאמין שתוצאות הבחירות מהוות הזדמנות לערוך שינויים שאזרחי ישראל מייחלים להם ושישרתו את כלל אזרחי ישראל. אני מתכוון להוביל את השינויים הללו ולצורך זה עלינו להקים ממשלה רחבה ככל הניתן והתחלתי במשימה הזאת כבר הערב".

"מחר מתחילים מחדש"

"הממשלה שנקים תתבסס על חמישה עקרונות מרכזיים", פירט יו"ר הליכוד-ביתנו ומי שזכה כנראה למספר המנדטים הרב ביותר היום - אבל עדיין מצוי בסכנה של הקמת גוש שמאל-מרכז כנגדו. "עוצמה ביטחונית מול האתגרים הגדולים שלפנינו והאתגר הראשון היה ונשאר למנוע מאירן נשק גרעיני, אחריות כלכלית מול המשבר הגלובלי המתמשך, אחריות מדינית בחתירתנו המתמדת לשלום אמת, הגברת השוויון בנטל והפחתת יוקר המחיה, בראש ובראשונה - הפחתת מחירי הדירות בישראל".

נתניהו סיפק רמז להמשך המגעים על הקמת הקואליציה, "אני רואה שותפים רבים למשימה הזו. אנחנו נשלב ידיים ובעזרת השם בשילוב ידיים בממשלה רחבה, יחד נצליח". לפעיליו אמר בסיום הנאום: "תודה רבה מקרב לב. עבדתם קשה, מגיעה לכם מנוחה. לכו לישון. מחר מתחילים מחדש".