השריפה שפרצה השבוע בספא בהרצליה וגבתה חיי אדם הייתה תזכורת כואבת לחשיבות הרבה במתן רישיונות עסק. לחדשות 2 נודע כי למרות הטרגדיה, יחגגו מחר יותר מ-1,000 פעילי הליכוד-ביתנו, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו, באולם שמחות בנצרת עילית הפועל ללא היתר - בין היתר, בשל קרבתו המסוכנת לחוות גז גדולה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הכנס בנוכחות נתניהו נקבע להיערך באולם "גרנד פאלאס", שלטענת בכירים בעיריית נצרת עילית פעיל כבר כשנה ולא זכה, עד כה, לקבלת האישור שמחייב החוק מהגורמים הרלוונטיים. בעליו הוא שענאן שמשום, איש עסקים וידיד מקורב של ראש העיר שמעון גפסו. הראשון רכב שטח שבו פעל בעבר בית חרושת, הקים בו את אולם השמחות - ורק אחר כך ביקש לשנות את ייעוד הקרקע.  

המבנה שבו תתקיים החגיגה מרוחק כ-150 מטרים בלבד ממאגר גדול שבו מאוכסנות 25 טונות גז, שבינו לבין האולם לא קיימת כל הפרדה. אם לא די בכך, הרי שבתחילת השנה הוגש נגד הבעלים כתב אישום בגין עבירת הפרת צו הפסקה שיפוטי. בין היתר, מפורט במסמך כי כי "חרף הצו שניתן, ממשיכים הנאשמים להפעיל את העסק ללא רישיון".

כתב אישום הוגש נגד הבעלים (צילום: חדשות 2)
כתב אישום הוגש נגד הבעלים | צילום: חדשות 2

גפסו עצמו ניסה לסייע בשנה החולפת לידידו, וחתם בעצמו - מעל לראשי הפקידים - על רישיון להפעלת אולם השמחות. הדבר לא מנע מהיועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית לשגר מכתב חריף בנושא שבו הבהירה: "רישיון העסק שהוצא על ידי ראש העירייה אינו חוקי ולא ניתן להסתמך עליו. לא הוגשה בקשה לרישיון עסק לשנת 2012. אין אישור מאת הגורמים המאשרים כמתחייב בחוק ואין תכנית תקפה המאפשרת את השימוש כאולם אירועים ולשימוש חורג בו ככזה".

נוסף על כך, היא הזהירה כי "מדובר בעסק שנולד בחטא וממשיך להתקיים בחטא ובהפרת החוק. הוא גורם לסיכון הציבור עקב הקרבה לחוות הגז ותוך הפקת רווחים כספיים על חשבון הציבור".

זאב הטרמן, חבר מועצת העיר נצרת עילית, הזהיר כי מקיום כנס הליכוד-ביתנו ב"גרנד פאלאס" "נשקפת סכנה לחייו של ראש הממשלה. זה דבר נפשע וחבל שגוררים אותו למקום שפועל ללא אישורים. זהו מבנה תעשייתי שאין שום סיכוי שיקבל רישיון. היזם הגיש בקשה לשפץ את המקום כמבנה תעשייה ולכך הוא קיבל את ההיתרים".

הליכוד-ביתנו: "מדובר בסכסוך פוליטי פנימי" 

מבעלי "גרנד פאלאס" נמסר בתגובה: "יש לאולם את כל האישורים המתחייבים בחוק לשם קבלת רישיון עסק. אנחנו פועלים ופעלנו מלכתחילה במסגרת החוק. לצערנו, הפכנו קורבן במסגרת מלחמות כוח בין בכירים בעיריית נצרת עילית לבין ראש העיר".

ראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, מסר בתגובה: "לאולם יש את ההיתרים הנדרשים על פי חוק רישוי עסקים. בשבוע שעבר קיבל האולם מוועד המשנה היתר לשימוש חורג בקרקע לשנה נוספת, עד לשינוי ייעוד קבוע".

בליכוד-ביתנו מסרו בתגובה: "מדובר בידיעה שקרית ובסכסוך פוליטי פנימי בעיר נצרת עילית. לאולם יש רישיון עסק וכן היתרים משירותי הכבאות וממשרד הבריאות. המשטרה אישרה לקיים שם אירוע בסדר גודל של עד 900 איש. מובן שגורמי האבטחה לא היו מאפשרים אירוע בנוכחות ראש הממשלה במקום שעלול לסכן את ביטחונו ואת שלום המשתתפים".