אנשי "עלה ירוק", ארכיון (צילום: ישי כהן)
ראשי עלה ירוק, היום | צילום: ישי כהן

ל"עלה ירוק" נוצרה לאורך השנים תדמית של מפלגה חדשה וחתרנית, אבל בלי ששמנו לב המפלגה רצה לכנסת זו הפעם החמישית ברציפות. לקראת הבחירות הקרובות אימצה המפלגה עמדות של שוק חופשי והקטנת מעורבות הממשלה בחיי האזרחים, בנוסף לעמדה המסורתית והידועה ביותר - לגליזציה של  המריחואנה בישראל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אומרים קן לחופש", הוא הסלוגן שנבחר ללוות את מערכת הבחירות הנוכחית. שמה של המפלגה יהיה "עלה ירוק - הרשימה הליברלית", אין קשר למפלגה הליברלית ההיסטורית בישראל שהתאחדה עם הליכוד בשנות ה-60.

המצע של המפלגה דוגל בעיקרון חופש הפרט ועיקרון השוק החופשי. עמדתם הפופולארית ביותר בקרב הבוחרים לא השתנתה: להפוך את צריכת המריחואנה לחוקית. "יש להפסיק את הרדיפה אחר כמיליון אזרחים נורמטיביים", נכתב במצע המפלגה. "המלחמה בסמים לא הפחיתה את נגע הסמים, להיפך. היא גרמה ליצירתה של תעשיית הברחות, מימון ארגוני פשע וטרור ובזבוז עקיף של כספי הציבור על מלחמה בתחנות רוח". המפלגה מקבלת רוח גבית מארה"ב, שם אושר השימוש במריחואנה במדינת וושינגטון.

מלבד נושא הפיכת השימוש במריחואנה לחוקי, המפלגה אימצה הפעם גם עמדות בשלל נושאים מגוונים. "אנו פועלים להפחתת התערבות הפוליטיקאים בחיי האזרחים. המפלגה דוגלת בהפחתה אחראית של נטל המס. אנו נפעל לחיזוק כוחם של האזרחים על חשבון כוחם של הפוליטיקאים. אנו בעד ביטול חוקים ולא יצירת חוקים נוספים שפוגעים בחופש הפרט", נכתב בקשר למאגר הביומטרי לו מתנגדת המפלגה.