הליכוד נערך במרץ לקראת הוועידה שתיפתח הערב ותכריע בגורל האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו. לקראת ההכרעה, מתקיימים נסיונות אחרונים לשכנע את חברי הוועידה להצביע בעד המהלך. ראש הממשלה נתניהו שיגר פעם נוספת מסר מוקלט לפעילים, וגם יו"ר הכנסת ניסה להצטרף לשכנועים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק  

"אני קורא לכם לבוא היום אחר הצהריים לגני התערוכה בתל אביב כדי להצביע בעד הצעתי שתבטיח את ניצחון הליכוד בבחירות הקרובות", כך נפתח המסר ששיגר בשעות האחרונות ראש הממשלה לפעילי הליכוד. "הדרך לניצחון הליכוד מתחילה בהצבעה הערב. בואו להצביע בעד כדי שהליכוד ימשיך להנהיג בעוצמה את מדינת ישראל, להתראות בגני התערוכה", הוא טען וביקש נחרצות.

במקביל גם יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין פנה היום לחברי הליכוד לקראת כינוס ועידת המפלגה, כדי לנסות ולשכנע אותם להצביע בעד האיחוד עם ישראל ביתנו.

מאיר שטרית (צילום: AP)
"לא הצבנו גבולות בפני הרוצים להצטרף", רי | צילום: AP

"תנועת הליכוד היא היחידה שיש לה את העומק הרעיוני, את השורשים ההיסטוריים, ואת הכוח המעשי להנהיג את מדינת ישראל, לגאול את אדמת הארץ ולחזק את ההתיישבות בה", טען יושב ראש הכנסת, שהוסיף ושיבח את ההסכם עם ישראל ביתנו: "מעולם לא הצבנו גבולות בפני אלו החפצים להצטרף אלינו".

ריבלין הוסיף, "היום, תורמת השותפות המוצעת בין תנועת ה'ליכוד' לתנועת 'ישראל ביתנו', לביטול המגזריות בקרב עולי חבר העמים, ושילובם המלא בחוויה הישראלית. זוהי הסיבה שאני תומך ביוזמת השותפות. שותפות זו, תאפשר יציבות פוליטית וגיבוש מחנה הימין לגוש מלוכד ומאוחד. אני מאמין כי רק בשילוב ידיים נוכל להתמודד עם האיומים מחוץ והפערים מבפנים".

יו"ר הכנסת ריבלין זכה עם זאת בעבר לא פעם לביקורות מצידו של אביגדור ליברמן, שאף כינה אותו "פיינשמעכר", בעקבות ההתנגדות שלו להקמת ועדות חקירה פרלמנטאריות לארגוני השמאל.

הדברים האלה לא הפריעו לריבלין לשבח את האיחוד המוצע ולהדגיש במכתבו כי אסור לליכוד לוותר על ערכיו, כדי שלא יאבד את קולו האותנטי. "עלינו להגן על עמדותינו כפי שגובשו במשנת ז'בוטינסקי, במאבק העיקש להקמת מדינת ישראל, בשמירה על קדושת מסורת ישראל ובהגנה על ערכי היסוד של הדמוקרטיה", הוסיף יו"ר הכנסת.