ירוצו יחד. גרמן, כהן ולפיד (צילום: חדשות 2)
כהן, לפיד וגרמן. היום | צילום: חדשות 2

הערב חשף יושב-ראש "יש עתיד" יאיר לפיד שני מתמודדים חדשים במסגרת רשימת מפלגתו: ראש עיריית הרצליה יעל גרמן וראש עיריית דימונה מאיר כהן, שצפויים להיות משובצים במקום גבוה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"יעל ומאיר הם בדיוק האנשים שיודעים שהשיטה לא עובדת", אמר לפיד בהצגת השניים. "הם אלה שמתמודדים כבר שנים, כל יום מחדש, עם זה שהפוליטיקאים שלנו לא דואגים לציבור, אלא רק לעצמם. הם פה כי הם הבינו שעד שלא נחליף את השיטה, שום דבר לא יזוז פה".

"יעל ומאיר פה כי ככה 'יש עתיד' עובדת", המשיך לפיד. "אנחנו מביאים את המקצוענים הכי טובים בארץ, בכל התחומים, מפני שבשביל להחליף את השיטה צריך לדעת איך השיטה עובדת. צריך לדעת איך נלחמים בבירוקרטיה, בשחיתות ובתרבות הסקטורים ובפוליטיקה הישנה שדואגת רק לעצמה. הם יודעים את זה, כי הם עשו את זה כראשי עיריות, ועכשיו הם יביאו את הידע הזה לכנסת ולממשלה".

גרמן נראתה נרגשת מהמעמד. "14 שנים אני מכהנת כראש עיריית הרצליה. ראיתי מקרוב, יום יום, את האופן בו המערכות השלטוניות מנהלות את חיי האזרחים. למי שעוקב מקרוב אחר ההתנהלות הזו אין מנוס מלהגיע למסקנה שמשהו יסודי, בסיסי, לא עובד", אמרה ראש עיריית הרצליה. "המדינה הזו שכולנו כל כך אוהבים צריכה לעבור שנוי יסודי, כדי שהילדים שלנו יוכלו לחיות בה, לעבוד להתפרנס ולרכוש דירה".

כהן אמר במסיבת העיתונאים: "מה שמאחד אותנו ברשימת 'יש עתיד', הוא הרצון של כולנו לתקן את השיטה והעיוות. אנחנו מתייצבים מאחורי יאיר לפיד, אחרי היכרות ארוכה ובידיעה שיש לנו ולכם, על מי לסמוך. אנחנו כאן להילחם במיסוי המטורף, להילחם במחיר המים הבלתי מוצדק. זאת לא גזירה משמיים".

גרמן, בת 65, מכהנת כראש עיריית הרצליה מאז שנת 1998. היא נחשבת לאחת מראשי הערים המצטיינות, שהובילה לפיתוחה ורווחתה של העיר, וקידמה רפורמות שונות, בתחום החינוך, איכות הסביבה והבנייה.

כהן, 57, נחשב אף הוא לראש עיר מצליח, שהוביל בעיר מאבקים חברתיים ובהם המאבק להורדת מחירי המים, המאבק נגד צמצום תקציבי החינוך ברשויות המקומיות. החל משנת 2012 הוא מכהן כיו"ר הרשות לפיתוח הנגב.

הרשימה המלאה - תוך ימים ספורים

גרמן וכהן סיכמו עם לפיד על הליכתם המשותפת כבר בשלבים הראשונים של הצטרפותו לפוליטיקה ונחשבים ל"סוד הכי פחות כמוס" ברשימתו של לפיד. השניים הוצגו הערב במסיבת עיתונאים משותפת עם לפיד, לאחר שבשבוע שעבר הציג לפיד את יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר.

לפיד מתכוון לסיים את הצגת רשימתו תוך מספר ימים, וצפויים להיכלל בה גם העיתונאי עפר שלח, חברו הטוב של לפיד, מפקד משטרת ירושלים לשעבר מיקי לוי, האלוף במילואים אלעזר שטרן, שהיה חבר בוועדה לקידום השירות והשוויון בנטל, והרב שי פירון, מראשי רבני צהר.