האם ייכנס לכנסת ה-19?, שאול מופז (צילום: AP)
נפרד לשלום מעוד שניים, מופז | צילום: AP

אחרי הודעת הפרישה של דליה איציק ורוני בראון מתכנסים בקדימה להתייעצות על קביעת הרכב הרשימה לכנסת ה-19. נכון לעכשיו מסתמן כי אחרי היו"ר שאול מופז ידורגו ח"כ ישראל חסון במקום השני, אחריו ח"כ יוחנן פלסנר ובמקום הרביעי ח"כ זאב ביילסקי. ההחלטה תקבל תוקף רשמי אחרי התייעצות עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט החבר בוועדה המסדרת של המפלגה יחד עם מופז וראש עיריית עכו שמעון לנקרי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הבוקר התבשרנו על המשך גל העזיבות במפלגה המתפרקת כששניים מוותיקי הפוליטיקאים עזבו את המרוץ. ח"כ דליה איציק (קדימה) הודיעה היום כי היא פורשת מהחיים הפוליטיים, לאחר שהבינה כי היא אינה צפויה להתברג ברשימת קדימה בבחירות הקרובות. למקורביה סיפרה איציק בימים האחרונים כי היא לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. מאוחר יותר אישש גם שר אוצר לשעבר רוני בר און את השמועות לפיהן הוא עוזב את המפלגה ולא ירוץ ברישמתה בכנסת הקרובה.

רשימת קדימה שתפורסם:

1. שאול מופז

2. ישראל חסון

3. יוחנן פלסנר

4. זאב בילסקי

5. רונית תירוש

6. שי חרמש

7. יובל צלנר

8. דורון אביטל

9. מרינה סולודקין

10. אתי לבני

11. אכרם חסון

אולמרט: "צר לי על פרישתה של דליה איציק"

מופז הודה בצהריים לכל הפורשים, ביניהם גם השר לשעבר יעב אדרי. על בר און אמר מופז כי הוא "מודה לרוני על תרומתו רבת השנים, ופועלו למען המדינה ולמען קדימה".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס לעזיבתה של איציק ואמר כי "דליה איציק היא נבחרת ציבור מוכשרת וראויה שמילאה לאורך השנים שורה של תפקידים בכירים בממשלה ובכנסת", אמר אולמרט. "היא ניווטה את אחריותה הממלכתית בדעות מוצקות. צר לי שהחליטה לפרוש דווקא בעת הזאת".

דליה איציק. פורשת (צילום: אימג'בנק  -gettyimages)
דליה איציק. פורשת | צילום: אימג'בנק -gettyimages

אתמול, במהלך גיבוש רשימת המפלגה על ידי הוועדה המסדרת, פרץ ויכוח סביב שיבוצה של איציק. יושב הראש שאול מופז החליט להטיל וטו על שילובה ברשימה, וכשהבינה איציק כי אין לה סיכוי ריאלי להשתלב בה - החליטה לפרוש.

זמן לא רב לאחר הודעתה של איציק, הודיע גם חברה לסיעה ח"כ רוני בראון על פרשיתו מקדימה. גם הוא צפוי לסיים את דרכו במערכת הפוליטית.

לא כולם מרוצים. השר לשעבר אדרי (צילום: חדשות 2)
גם הוא עוזב, יעקב אדרי | צילום: חדשות 2

בינתיים, נמשכים המאמצים של הרגע האחרון לגבש גוש שמאל-מרכז לבחירות הקרובות. ברקע הסקרים שמראים כי גוש הימין מנצח בבחירות, החליטה מפלגת העבודה לדחות את ועידת המפלגה שתוכננה מהערב למחר, כדי למצות את ניסיונות האיחוד לגוש מרכז-שמאל.