תקלות רבות במחשבים (צילום: עזרי עמרם, חדשות 2)
מי יהיו הליכודניקים החדשים? מוקד הפריימריז היום. | צילום: עזרי עמרם, חדשות 2
בעקבות צירופה של ישראל ביתנו לליכוד, שרים וח"כים ותיקים צפויים למצוא את עצמם מחוץ לרשימה. במקומם, ייכנסו גם כמה חברים חדשים. תכירו את השמות החמים, שעל פי ההערכות יצליחו לקבל את המשרה הנחשקת.

הרב מאיר מלכה – הקול החברתי של מחוז השפלה

אין תמונה
תמריצים בשוק החינוך והעבודה. מאיר מלכה
גיל: 64

מגורים: אשדוד

מצב משפחתי: נשוי, אב לארבעה ילדים וסב לארבעה נכדים

השכלה: בוגר תואר ראשון כמהנדס אלקטרוניקה ותואר שני בהנדסת איכות בטכניון

ניסיון שמביא לליכוד: סגן יו"ר עובדי התעשייה האווירית, הנהנה מתמיכת ח"כ חיים כץ, יו"ר ועד העובדים. כיהן בתפקידים שונים בוועדי עובדים ושימש כנציג סיעת עוז להסתדרות במשך שתי קדנציות. "אני מתמצא מצוין בנושא זכויות עובדים ומתכוון להביא ערך מוסף לליכוד בנושאים החברתיים", הוא מציין.

מטרות שתרצה להשיג? "להביא למעורבות גבוהה יותר של המדינה ביצירת מקומות עבודה. אומנם אין לנו מחצבים טבעיים אבל יש לנו את המחצב החשוב והיקר ביותר והוא אנשים ומוחות אדירים. אני תומך בעידוד לחינוך טכנולוגי והענקת תמריצים לאזרחים שיבחרו במקצועות אלה ומאמין שהתערבות בשוק העבודה בצורה שכזאת תפתור הרבה בעיות חברתיות".

אג'נדה מדינית: "חשוב לי להדגיש שאני בעד ארץ ישראל השלמה. שהאדמה יקרה לנו מאוד, שילמנו עליה הרבה ועל כך צריך לשמור".

שוקי אוחנה – שילוב בין חברה לביטחון במחוז גליל ועמקים

אין תמונה
שיפור מצב התעסוקה, הדיור והחינוך בפריפרייה בצפון. שוקי אוחנה
גיל: 46

מגורים: צפת

מצב משפחתי: נשוי ואב לשלושה בנים.

השכלה: בוגר תואר ראשון במנהל עסקים, תואר שני במנהל חינוכי ותואר נוסף במשפטים. בנוסף, בוגר המכללה לביטחון לאומי - בית ספר לפיקוד ומטה של צה"ל.

ניסיון שמביא לליכוד: סא"ל במיל', יו"ר סיעת הליכוד בצפת ומקים את פורום גליל גולן בליכוד לקידום הפריפריה. "הספקתי לצבור גם ניסיון ביטחוני וגם ניסיון חברתי", הוא מציין, "במשך 25 שנים התמדתי בעשייה צבאית, לאחר מכן פעלתי במועצת העיר של צפת. בכל עיסוקי ניהלתי מערכות גדולות ומורכבות מאוד". 

מטרות שתרצה להשיג? "כדור שביעי בצפת שגדל בפריפריה, אני מכיר את הבעיות באזור. הממשלה עשתה רבות לקידום הצפון אבל אני חושב שיש עוד הרבה עבודה. אני מעוניין לקדם את נושאי התעסוקה, הדיור והחינוך בצפון ולמנוע מצב שכיח בו רבים מהתושבים עוזבים את האזור בשל מחסור בתעסוקה, בחינוך נאות, או עתודות קרקע למכירה. אני מתכנן לפתח את הצפון משמעותית, אבל כל זה תוך שמירה על הייחודיות של האזור".

מה אתה שונה מאחרים? "השילוב שבין הניסיון הניהולי, החברתי והביטחוני מייחד אותי משאר המועמדים בצפון".

אג'נדה מדינית:  ליכודניק מבית אבא. "אני מגדיר את עצמי כמי שמשתייך לאגף הימיני של הליכוד ואין לי שום כוונה לוותר על שטחים", הוא מסביר.   

דוד (דודי) אמסלם – כלכלה חופשית, רגולציה משמעותית

אין תמונה
הרחבת סל התרופות ושיפור אפשרויות דיור לצעירים. דוד אמסלם
גיל: 52

מגורים: מעלה אדומים

מצב משפחתי: אלמן ואב לשניים.

השכלה: בוגר B.A בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן.

ניסיון שמביא לליכוד: היכרות עם המערכת הציבורית - אמסלם מכהן כיום כמנהל האגף לשיפור פני העיר בעיריית ירושלים, חבר מזכירות הליכוד וחבר הוועד המנהל בגן הבוטני. עבד בעבד במחלקה הכלכלית של מס ההכנסה ובמחלקת התקציבים של הביטוח הלאומי וכיהן כיו"ר מועצת סניף הליכוד בירושלים.

מטרות שתרצה להשיג? צמצום פערים חברתיים, הרחבת סל התרופות ושיפור אפשרויות הדיור לזוגות צעירים. תומך בכלכלה חופשית לצד רגולציה משמעותית בתחום המזון ויוקר המחייה שתאפשר לאזרח הקטן להתפרנס בכבוד.

אג'נדה מדינית: אינו מעיד על כוונות חד משמעיות בתחום המדיני, אך מגדיר עצמו כמי שמחויב לארץ ישראל ולמסורת בה ומתגורר מחוץ לגבולות הקו הירוק.

עו"ד דוד ביטן

סערה במרכז הליכוד? (צילום: - יוסי זילברמן)
הפריימריז בליכוד בשנת 2008 | צילום: - יוסי זילברמן
גיל: 51

מגורים: ראשון לציון. 

מצב משפחתי: נשוי ואב לשניים.

השכלה: בוגר תואר במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב.

ניסיון שמביא לליכוד: סגן ראש עיריית ראשון לציון, עורך דין במקצועו ובעל משרד, יו"ר סניף הליכוד בראשל"צ וחבר ההנהלה הציונית וועד הפועל של הסוכנות היהודית מטעם המפלגה. בנוסף, דירקטור בחברה העירונית לתרבות ספורט ונופש בראשל"צ.  בעבר כיהן כחבר דירקטוריון בחברת פוספטים בנגב, במועצה הישראלית לצרכנות, בקרן לשיקום מוגבלים, בחברה הכלכלית ראשון לציון, בחברת מני"ב ראשון לציון שימש כיו"ר אגודת ראשון לציון כדורגל.