כבר שלוש מערכות בחירות ברציפות שהעיר רחובות מצליחה לנבא כמעט בדיוק את תוצאות האמת הארציות. גם הפעם קיים "אולפן שישי" אירוע בחירות בעיר, שבמסגרתו נערך מדגם ובו נבדק למי מתכוונים להצביע תושבי העיר. אולי בחירתם תנבא פעם נוספת את הרכב הכנסת הבאה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

רחובות מונה 130 אלף תושבים 51% מתוכם נשים ו-49% גברים. רבע מהאוכלוסייה, כ-31 אלף איש הם עולים חדשים, רובם המכריע מברית המועצות לשעבר ועשירית מתוכם עלו מאתיופיה. כשליש מהאוכלוסייה בעלי השכלה אקדמית.

המדגם, שנערך בשיתוף מכון "דחף", הראה כי הליכוד-ביתנו זוכה ל- 35 מנדטים. העבודה בראשות שלי יחימוביץ' משתרכת מאחור עם 17 מנדטים, הבית היהודי של נפתלי בנט גורפת 15 מנדטים ויש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 13 מנדטים.

עוד נמצא, כי התנועה בראשותה של ציפי לבני זוכה במדגם לתשעה מנדטים וכמוה ש"ס. יהדות התורה, מרצ ועוצמה לישראל זוכות לשלושה מנדטים כל אחת. גם קדימה, בראשות שאול מופז, מצליחה לעבור את אחוז החסימה וזוכה לשני מנדטים.

תסתכלו עליהם - ותראו אותנו

המדגם ברחובות, לפני שבועיים (צילום: חדשות 2)
קמפיין הבחירות ברחובות, השבוע | צילום: חדשות 2

הדוגמה הטובה ביותר ל"יכולת החיזוי" של תושבי העיר היא מערכת הבחירות שהתקיימה בשנת 2003, שניבאו במדויק כי הליכוד תזכה ל-38 מנדטים, העבודה ל-19, שינוי ל-15, ש"ס ל-11 והאיחוד הלאומי לשבעה מנדטים.

גם בבחירות בשנת 2006, חזרה על עצמה התופעה המשונה. בבחירות 2009 נערך מדגם בחירות בעיר כדי לנסות ולהבין איך תיראה הכנסת הבאה. גם אז, מלבד חריגה של מנדטים בודדים, ייצגו תושבי העיר את מה שבחרו שאר תושבי המדינה.

אז מה יש ברחובות שהופך אותה לעיר שמצליחה לקלוע במדויק לתוצאות האמת של כלל מדינת ישראל? רחמים מלול, ראש העיר, טוען כי "מה שהופך אותה לאוהיו של ישראל זה המרקם, שמורכבמכל הגוונים בחברה הישראלית".

"מאפייני האוכלוסייה ברחובות דומים מאוד למאפייני האוכלוסייה הכלל ארצית", הסבירה ד"ר מינה צמח ממכון "דחף". "הן מבחינת הרכב הגילאים של בעלי זכות הבחירה והן בקרב אחוז העולים בעלי זכות הבחירה", הוסיפה.