צפו בריאיון עם השר שלום (צילום: רויטרס)
החברים נוטשים. יו"ר קדימה מופז | צילום: רויטרס

הנטישה הגדולה של המפלגה הגדולה בכנסת: הסקרים שצופים לקדימה מספר חד-ספרתי של מנדטים בכנסת הבאה כנראה עושים את שלהם, כי בשבועות האחרונים הודיעו חברי כנסת רבים מקדימה על עזיבתם את המפלגה. והמגמה עוד צפויה להימשך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

אחרי שצחי הנגבי הודיע על עזיבתו את קדימה ועל חזרתו לליכוד אותו הגדיר "ביתו הפוליטי", ואחרי שח"כ אבי דיכטר הודיע אף הוא על עזיבה לטובת הליכוד במסגרתו התמנה לשר להגנת העורף בממשלת נתניהו, מתרבים מקרי העזיבה של ח"כים המכהנים במפלגה הגדולה בכנסת.

השבוע הודיע ח"כ אריה ביבי על עזיבתו את קדימה לטובת התמודדות בפריימריז של הליכוד, ואילו חברתו למפלגה ח"כ רוחמה אברהם-בלילא, שהוגדרה על ידי חבריה למפלגה כ"אחד מעמודי התווך שלה" ושנחשבה לאחת ממקורבי היו"ר מופז, הודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים בכלל.

גל העזיבות נמשך היום אחרי שח"כ נינו אבסדזה הודיעה על הצטרפות למפלגת העבודה. גם ח"כ יוליה שמאלוב- ברקוביץ', שניסתה להתפלג מקדימה יותר מפעם אחת בשנים האחרונות והייתה שותפה למספר מהלכי פילוג שכשלו הודיעה על פרישתה, ובימים אלה היא מחפשת אחר בית פוליטי חדש. על פי ההערכות, היא תנסה להתמודד בפריימריז בליכוד, אלא שסיכוייה שם נמוכים, ולכן בימים האחרונים נשמעים קולות לפיהן תנסה לגשש דרכה לאיחוד הלאומי. עם זאת, גם שם סיכוייה להיבחר אינם גבוהים במיוחד.

גל עזיבות שמגיע אחרי ניסיונות פילוג

זו שעזבה - וזה שיעזוב. ברקוביץ' ושנלר (צילום: חדשות 2)
זו שעזבה - וזה שיעזוב. ברקוביץ' ושנלר | צילום: חדשות 2

ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' הייתה אחת מחברות הכנסת שניסו להצטרף למהלך הפילוג האחרון של קדימה בחודש יולי, אז ניסה ח"כ צחי הנגבי לפלג את קדימה יחד עם עוד שבעה חברי כנסת. הארבעה שהסכימו למהלך היו חברי הכנסת שמאלוב-ברקוביץ, אבי דואן, עתניאל שנלר ואריה ביבי, ארבעה חברי כנסת שנחשבו למקורביו של מופז. חבר הכנסת דואן נשאר כרגע בקדימה לאחר שהגיע להבנות עם היו"ר מופז.

לעומת דואן, ובדומה לחברים רבים אחרים שכבר עזבו, צפוי ח"כ עתניאל שנלר להודיע ביום ראשון הקרוב על עזיבתו את המפלגה. שנלר מתלבט כרגע האם להישאר בחיים הפוליטיים. במידה וכן, הפלטפורמות האפשריות עבורו הן הליכוד והבית היהודי-מפד"ל, שבימים אלה נמצאת במאבק על המשך דרכה האידיאולוגית והפוליטית. בכנסת האחרונה שיתף שנלר פעולה עם ח"כ זבולון אורלב, המתמודד על ראשות הבית היהודי, בשורה של נושאים פרלמנטריים. בחירתו של אורלב עשויה לזרז את הצטרפותו של שנלר לרשימת הבית היהודי.