בזמן שמקורביו של משה כחלון אומרים כי ההחלטה שלו כבר כמעט נפלה, אומר היום בראיון לחדשות 2 באינטרנט חבר הכנסת כרמל-שאמה הכהן (הליכוד) כי הוא יהיה מהראשונים לקבל הצעה מכחלון ועליה - יהיה לו קשה להגיד לכחלון לא. "אני יכול להיות מלך אצל כחלון, אבל אני מתמודד בליכוד, אסור שהליכוד יעסוק רק בפן המדיני וביטחוני אלא גם בחברתי ואני עושה הכל כדי שכחלון לא יקים מפלגה חדשה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי ח"כ שאמה-הכהן המהלך של כחלון "הולך ומתגבש". "זה עדיין יכול להיות בשליטה, ואפשר להחזיר אותו לליכוד, אין לליכוד הרבה נכסים חברתיים לבחירות הקרובות ואני מאמין שהוא יישאר בדרך הליכוד".

"אני כרגע נמצא בפריימריז הכי קשים שיש ואם היה לי מחשבה כזאת לא הייתי נוסע היום לירכא, לחצור, לצפת, לחדרה ומסיים את היום כמו שסיימתי אתמול ב-1:00 בלילה", הדגיש שאמה-הכהן. "אני נאבק על דרך הליכוד בתוך הליכוד, 120 אלף מתפקדי הליכוד יגידו את דבריהם ואני לא מתכוון לוותר. לא קיבלתי שום הצעה. אני נולדתי בליכוד, דור 3 בליכוד ואני חושב שהליכוד זה המקום שאני הכי יכול להשפיע בתוכו ולעשות טוב לעם ישראל".

עוד הוסיף: "אני עושה כל שביכולתי שבכלל לא תהיה סיטואציה של הצעה כזו ולא של הקמת רשימה נוספת על ידי משה כחלון, אני פועל בכל המישורים ומבזבז זמן שלי של פריימריז כי אני חושב שהמטרה היא חשובה".

הוא גם הביע ביקורת על חברי כנסת בסיעת הליכוד שכינו את כחלון "בוגד". שאמה-הכהן הבהיר כי "לא מגיע לו שידברו עליו בכינויים כמו זגזגן ובוגד". הוא אמר כי מי שבוחר ללכת בדרך חדשה הוא לא בוגד: "הוא לא עבר למפלגת העבודה והוא לא חצה קווים - אוי לנו אם נאבד את השלטון בגלל מאבקים פנימיים".

בעקבות הפרסום בחדשות 2 באינטרנט אמר ח"כ שאמה-הכהן כי כחלון "בכל שיחותי עם השר כחלון מעולם הוא לא הציע לי להצטרף אליו ומעולם אני לא בקשתי. כל הפרסומים בענין הם מניפולציה משולבת בפנטזיה של בעלי אינטרס למנוע את בחירתי לרשימת הליכוד".

"אמסלם: כחלון יהיה השר הבכיר"

על פי ההערכות, ייתכן וכחלון יחבור לח"כ חיים אמסלם לתנועת "עם שלם". המתווה שהוצע לכחלון הוא שאמסלם יישאר בתפקיד יושב ראש התנועה, ואילו כחלון יהיה השר הבכיר בה. "כל אדם שדוגל בעבודה בשילוב עם מסורת הוא ראוי ומתאים לרוח התנועה, כמו משה כחלון וכמו אלעזר שטרן", אמרו בסביבתו של אמסלם.

נתניהו: "בכוונת כחלון להישאר בליכוד"

חלק ממקורביו של כחלון טוענים שהוא ביקש עוד זמן לחשוב ושהוא כבר מחפש מועמדים לרשימה האפשרית שלו. הנטייה שלו היא ללכת על מפלגה עצמאית, שהאוריינטציה שלה תהיה מדינית ימנית, חברתית כלכלית שמאלית. חלק מאנשיו אמרו כי לקראת הצעד הצפוי, הוא אף החל לערוך התייעצויות עם יועצים אסטרטגיים.

נתניהו וכחלון (צילום: רויטרס, חדשות)
נתניהו וכחלון. ארכיון | צילום: רויטרס, חדשות

במהלך נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארמון האליזה בפריז, במהלך פגישתו עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד הוא אמר כי הוא מעריך שכחלון יישאר בליכוד. בתשובה לשאלת כתב במסיבת עיתונאים משותפת עם הולנד, הוא אמר כי "משה כחלון אמר לי בצורה מפורשת שבכוונתו להישאר בליכוד, הוא אמר את זה בציבור ואני מאמין שכך יעשה".  

סקר: כחלון ולבני יחד מגיעים ל-27 מנדטים

מפלגה בראשות שר התקשורת, משה כחלון, ויו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, פותחת פער של 3 מנדטים בלבד מהליכוד-ביתנו - כך עולה מנתונים נוספים שנחשפים מהסקר שהוזמן על ידי מקורבי כחלון ושנערך על ידי מכון המחקר של רפי סמית.

אם נתניהו חשב שהחיבור עם ליברמן מסיר ממנו דאגות, אז חיבור אפשרי של כחלון ולבני גורם לו לכאב ראש חדש וחזק מאוד: בעוד כחלון ולבני גורפים 27 מנדטים, זוכים נתניהו את ליברמן ל-30 מנדטים בלבד. השניים, שעל-פי הסקרים שלהם יכולים לגרוף אפילו 42 מנדטים, מאבדים 12 מהם לטובת "הכחלונים". השאלה ששאלו הסוקרים הייתה "לו היו הבחירות היום ומשה כחלון וציפי לבני היו מתמודדים ברשימה משותפת, איך היית מצביע?".

הסקר, שבדק גם את מי היה הציבור מעדיף לראות עומד בראשות המפלגה המשותפת, מצא כי כחלון זוכה ליתרון קל על לבני כשהוא עומד בראש הגוף הפוליטי החדש. כשלבני עומדת בראשות המפלגה, מתפזרים תומכיו של כחלון בין המפלגות השונות.

הסקר נערך בקרב 500 איש, המייצגים את האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. טעות הדגימה עומדת על 4.5%.