הקולות הצפים: חיילי חיל הים זכו לממש כבר היום את זכותם הדמוקרטית ושלשלו את פתקי ההצבעה שלהם לקלפי הצבאית. ההצבעה בצה"ל נפתחה כבר אתמול בלילה, אז זכו להצביע החיילים והקצינים המשרתים בבסיס הקריה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"לקחו אותי להצביע מוקדם לפני כולם כי אי אפשר להעביר קולות בים. קצת התלבטתי, אבל זה היה זריז", סיפר אחד החיילים שכבר פקד את הקלפי, הכניס את הפתק למעטפה ושלשל אותה לתיבת הקלפי בפעם הראשונה בחייו. "אנחנו יוצאים לים ולא נחזור עד שלישי. רוב החברים ליחידה שלי כבר הצביעו".

חיילי חיל הים הצביעו היום בבסיסי החיל בחיפה ובאשדוד, ועשו זאת באמצעות מעטפות כפולות. ההצבעה במעטפות כפולות מיועדת לחיילים, שליחי משרד החוץ, עובדי מדינה בחו"ל, שליחי קרן היסוד, שליחי הסוכנות, מאושפזים בבתי חולים, אסירים, עצורים ואזרחים בעלי מוגבלויות השוהים דרך קבע במוסדות מסוימים. ההצבעה בשיטה זו נעשית על מנת להבטיח לבעלי זכות ההצבעה שרשאים לכך, להצביע בקלפי שלא סמוכה למקום מגוריהם תוך שמירה על חשאיות ההצבעה ומניעת הצבעה כפולה

הצבעת חיילים יכולה להתחיל 72 שעות לפני יום הבחירות עצמו והיא נמשכת עד תום יום הבחירות. ההצבעה בבסיסי צה"ל המרוחקים החלה, כנהוג, לפני מועד ההצבעה הרשמי על מנת לאפשר לקלפיות להגיע לוועדת הבחירות המרכזית עד יום שלישי הקרוב בשעת סגירת הקלפיות, על מנת שזו תספור את הקולות שיהיו בתוך מעטפות כפולות.