בשעה 09:00 נפתחו הקלפיות בפריימריז בליכוד אבל במספר מוקדים התגלו תקלות חמורות בהליך הבחירה. בין היתר, בבנייני האומה בירושלים 80 הקלפיות הושבתו החל מהשעה 10:00 בבוקר מה שעורר גם את זעמו של יו"ר הכנסת ריבלין שהגיע למקום וטען שהמחשב בחר מועמדים שלא בחר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בנוסף, היו רבים שהגיעו למקום ועזבו לאחר שלא הצליחו להצביע. חוץ מירושלים, גם בגני התערוכה בתל אביב התגלו תקלות במחשבים. "הגעתי להצביע והמחשבים נפלו פה, גם בחלק גדול נוסף של המקומות נפלו המחשבים", סיפר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום. במקביל, תקלות התגלו גם במחשבי הקלפיות בקריית מלאכי וגן יבנה. "צר לי שרשת המחשבים נפלה ומקווה שיתגברו על הקשיים בהקדם על מנת שהמצביעים יוכלו לממש את זכותם", אמרה ח"כ מירי רגב (הליכוד).

תקלות במחשבים (צילום: חדשות 2)
תקלות במחשבים | צילום: חדשות 2

מהליכוד נמסר כי אכן היו תקלות אך אלה תוקנו לאחר שהשרתים אופסו. הבוקר הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו להצביע בגבעת זאב וקרא למתפקדים לבוא ולהשפיע. "הצבענו ללא תקלות. אני קורא לכל חברי הליכוד לבוא ולחגוג את חגיגת הדמוקרטיה בליכוד", אמר נתניהו אחרי שהצביע. "יש לכם זכות לקבוע מי יהיו האנשים בנבחרת השלטון בשנים הקרובות ואני קורא לכם לבוא להצביע להשפיע, ולהכריע".

תקלות רבות במחשבים (צילום: עזרי עמרם, חדשות 2)
הקמפיינים בליכוד | צילום: עזרי עמרם, חדשות 2

123,351 בעלי זכות הצבעה בליכוד החלו הבוקר לבחור את רשימת המפלגה בבחירות הקרובות לכנסת ה-19. ב-132 אתרי הצבעה אלקטרוניים ברחבי הארץ פוזרו 1,335 עמדות הצבעה ממוחשבות. 59 מתמודדים ברשימה הארצית ו-38 במחוזות. הקלפיות עתידות להיסגר ב-22:00 בלילה ותוצאות ראשונות צפויות כבר בחצות. על פי הערכות, משה פייגלין עתיד להיכנס לרשימה והכלכלן שלמה מעוז צפוי להשיאר בחוץ.