גם לפיד התבקש לחתום. הבוקר (צילום: יוסי זילברמן)
גם לפיד התבקש לחתום. הבוקר | צילום: יוסי זילברמן

בני הנוער בישראל כבר חושבים על מערכת הבחירות הבאה: מועצת התלמידים הארצית עשתה היום עוד צעד לקראת השתתפות בבחירות הבאות. חברי המועצה ניסחו עצומה רשמית הקוראת להורדת הגיל בו מותר לבחור והגיעו לקלפיות מרכזיות בארץ בכדי להחתים את הציבור הרחב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במקביל לפעולות ההחתמה בשטח הבוקר, פרסמו התלמידים את העצומה שניסחו גם ברשת האינטרנט. "בני הנוער בגיל 17 במדינת ישראל הינם אזרחים בוגרים ואחראיים", נכתב בעצומה האינטרנטית. "הם רשאים ומסוגלים לנהוג, להתחתן, לעבור מיונים ליחידות בצה"ל ועוד. על כן, מעורבותם האזרחית והפוליטית היא בלתי נמנעת, וזוהי זכותם הטבעית להיות שותפים בבחירת נציגי הציבור במדינה".

יערה שפירא, יור מועצת התלמידים והנוער מחוז תל אביב ודוברת מועצת התלמידים והנוער הארצית הסבירה: "אנחנו רואים בהורדת גיל הבחירה לכנסת ל-17 את אחת ממשימותנו החשובות ביותר לקדנציה זו. במידה מסויימת, הובלת מהלכים לאומיים על ידי נערים בסביבות גיל 17 היא מעין מסורת ציונית. העולים לארץ בעליות השנייה והשלישית, החלוצים, לוחמי המחתרות- רובם היו בסביבות גיל 17".

גם שר החינוך תומך במהלך

היא הוסיפה כי "כיום, בגיל 17 במדינת ישראל ניתנת לנו הזכות והאחריות לעבור מיונים ליחידות בצבא, להוציא רשיון נהיגה, לפתוח חשבון בנק ועוד. נערים בגיל זה הם בוגרים, אחראיים ומעורבים בקהילתם, ועל כן זוהי זכותם הטבעית להיות מעורבים בבחירת נציגי הציבור שלהם".

לאחר הבחירות, צפויה מועצת התלמידים והנוער הארצית להיעזר בעצומה ולנסות לקדם את שינוי החקיקה, זאת בתמיכת שר החינוך הנוכחי גדעון סער.

כפי שפורסם בחדשות 2 באינטרנט, מועצת התלמידים הארצית שיגרה את המכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כבר לפני כחודש, שם ציינו שהמהלך יוביל למתן דגש על נושאי החינוך והשוויון בנטל.

גם אתם רוצים לחתום על העצומה?