לאחר שהיום הראשון לבחירות המקדימות לרשימת הליכוד הסתיימו במפח נפש בעקבות תקלות טכניות במערכת המחשוב, נראה כי גם היום השני קרוב להסתיים עם לא מעט תקלות. תושבי יהודה ושומרון הגישו עתירה לבית הדין בבקשה להאריך את ההצבעה ביום נוסף, זאת לאחר שעד השעה 16:00 נפתח קלפי אחת במקום שלוש. החל מהשעה 21:00 נעביר כאן בחדשות 2 באינטרנט משדר מיוחד עד לפרסום תוצאות הבחירות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ועדת הבחירות של הליכוד החליטה להאריך בשל כך את ההצבעה ביהודה ושומרון בלבד בשעה אחת והם יימשכו עד לשעה 22:00. מנתוני המפלגה עולה כי דווקא ביום השני לבחירות ירדו מספרי המצביעים באופן דרמטי. על פי נתוני המפלגה, עד כה הגיעו לקלפיות כ-70 אלף מצביעים המהווים כ-57% מבעלי זכות הבחירה.

האם ח"כים בכירים ייפלטו מהמפלגה? (צילום: לירן זאבי)
האם ח"כים בכירים ייפלטו מהמפלגה? | צילום: לירן זאבי

במפלגה הביעו חשש כי לאחוז הנמוך עשויה להיות משמעות דרמטית באשר לרשימת המתגבשת. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי דווקא הגורמים הימניים יותר, שחלקם נחשבים גם מאורגנים יותר, יגדילו את כוחם בבחירות הנוכחיות. במפלגה הופתעו מהצלחתו של ח"כ חיים כץ בגיוס אלפי המצביעים ויש הטוענים כי כוחו גדול משחשבו. על פי הערכות שונות, מספר ח"כים בכירים במפלגה, ובהם גם שרים עלולים להיפלט מהרשימה.

ייתכן שבסוף הערב הדרמטי בליכוד, דווקא התשיעייה - אחד הפורומים החשובים במדינה ישנה לחלוטין את פניו. לאחר פרישתו הבוקר של שר הביטחון אהוד ברק, סיכוייו של השר להגנת העורף אבי דיכטר להיבחר לא נראים גבוהים בשל הזיגזוג בין הליכוד לקדימה. גם מצבו של השר דן מרידור לא נראה מזהיר לאחר שמספר גורמים במפלגה סימנו אותו כאישיות בלתי רצויה וגם מעמדו של השר בני בגין מתחיל להתערער. ייתכן הלילה התשיעייה תאבד כמעט ממחצית מכוחה.