יום הבחירות הוא היום האחרון לניסיונות השכנוע, במרוץ שנמשך כבר חודשים ארוכים, ולא מעט פעילים ומחלקים פליירים למיניהם החליטו להעביר את היום בפעולה פוליטית אחרונה בניסיון לגייס עוד כמה קולות או פשוט לעודד אנשים להגיע לקלפי. המאמצים האלה לא עצרו היום בריכוזי האוכלוסייה היהודית. צעירים יהודים מקבוצת "ביבי טוב לעשירים" החליטו לצאת ולחלק עלונים גם ברחובות המגזר הערבי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

זה בהחלט לא מחזה שאני רגילים לא באופן יומיומי. אורי, צעיר יהודי תושב הקריות, הגיע לטמרה כדי לחלק פליירים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לדעתנו נתניהו עושה רע למרבית האזרחים ואנחנו, אנשים שמצביעים לכל מיני מפלגות, רוצים להחליף אותו", הוא הסביר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט, "אנחנו מחלקים עלונים גם במגזר הערבי וגם ביהודי, כי אנחנו חושבים שרוב האזרחים נגדו ולא רוצים אותו - ופשוט לא הולכים להצביע".

קריאות במסגדים: "צאו להצביע"

אחוזי ההצבעה במגזר עד כה נמוכים למדי. עד השעה 14:00 בנצרת ובסכנין אחוז ההצבעה עמד על 20% בלבד, מה שהביא את המפלגות הערביות לאחד את השורות בפעם הראשונה ולצאת בקריאה משותפת לציבור הערבי לצאת ולהצביע. בכדי לזרז את יציאת המצביעים קראו המואזינים במסגדים לציבור לצאת ולהצביע, אולי בעוד צעד נואש להוציא את האנשים מבתיהם.

"רוצים להחליף את ביבי", טמרה, היום (צילום: www.Swtak.com)
"רוצים להחליף את ביבי", טמרה, היום | צילום: www.Swtak.com

עראבה: "להעניש את המפלגות הערביות שלא התאחדו"

ומה שעוד יותר מקשה על הפלגות הערביות זה דווקא קול שיוצא מבית כאשר קבוצת צעירים מהכפר עראבה בגליל קראו לצעירים בגילם להחרים את הבחירות לסיבה אחת: "חייבים להעניש את המפלגות הערביות שלא התאחדו".

התקשורת הערבית מתגייסת:"צאו להצביע"

גם התקשורת הערבית התגייסה הפעם כדי לקרוא לציבור הערבי לצאת ולהצביע אם זה באתרי האינטרט או בשידורי הרדיו בשפה הערבית אשר מעלים לשידור את חברי הכנסת הערבים ואלה קוראים לציבור הערבי: "צאו להצביע לכל מפלגה ערבית - העיקר להצביע".