אחרי כשלון המגעים להקמת גוש חוסם - מגיעות ההכפשות: יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד ויו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', פרסמו הערב הודעה משותפת בה הם משתלחים ביו"ר "התנועה" ציפי לבני ומכנים אותה "שקרנית" - בכל הנוגע להתבטאויותיה בדבר הפגישה המשולשת אמש.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"לבני הציגה גרסה שקרית של מה שהתרחש בפגישה", נמסר בהודעה המשותפת. "באנו לפגישה מתוך כבוד הדדי של כל אחד לשניים האחרים אף שיש בינינו חילוקי דעות אידיאולוגים רבים. נדהמנו לגלות כי לא היינו אלא תפאורה לספין מחושב שלא היה בו שמץ של אמת ותוכן".

"עכשיו ברור שכל ההזמנה לפגישה המשולשת היה תרגיל של לבני הנואשת ממצבה המדרדר בסקרים, על חשבון תקוותיו של ציבור המצביעים המייחל לשנוי", נכתב בהמשך. "זו אותה ציפי לבני שמנעה הקמה של גוש מרכזי לפני הגשת הרשימות וכעת היא ממשיכה להטעות, לפצל ולהזיק למאמצים ליצור אלטרנטיבה ראויה לממשלת הקיצונית. זו אותה ציפי לבני שלא מתחייבת בשום מקום שתישאר יום אחרי הבחירות במערכת הפוליטית. 'העבודה' ו'יש עתיד' ימשיכו כל אחת, בדרכה, במאמצים ליצור אלטרנטיבה כזו.

בתגובה להודעה המשותפת של לבני ויחימוביץ', פרסמה הערב לבני: "לפיד ויחימוביץ' תיאמו ביניהם עמדות. הם מנהלים משחק אישי ואינטרסנטי, במקום להסכים לתכנית היחידה שיכולה לספק תקווה לציבור".

בשעות הערב פרסמה לבני בדף הפייסבוק שלה את תוכן המסמך בו דנה אמש עם יאיר לפיד ושלי יחימוביץ'. המסמך, שכותרתו "יצירת חזית אחת של מפלגות המרכז", קורא להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולכל מפלגה שלא לפעול נגד המפלגה השנייה. "במקרה שלא מרכיבים ממשלה, ההחלטה על אופוזיציה וקואליציה תתקבל במשותף", נכתב במסמך.

הפגישה שנכשלה

הלילה נכשלה הפגישה המשולשת בין לפיד, לבני ויחימוביץ'. השלושה סיכמו כי יתמקדו בהפלת ממשלתו של בנימין נתניהו, וכי בשבועיים שנותרו עד לפתיחת הקלפיות הן לא יצאו בקמפיינים אחד נגד השני. לא הייתה הסכמה בסוגיית ההצטרפות העתידית לממשלת נתניהו אחרי הבחירות אם זו תקום, כשמפלגת העבודה מתעקשת כי לא תשב בממשלת ימין ואילו יש עתיד והתנועה מסרבות להתחייב לכך.

המסמך שהפיצה לבני בפייסבוק
המסמך שהפיצה לבני בפייסבוק | צילום:

במהלך הפגישה שהתקיימה הלילה חזרה יו"ר העבודה יחימוביץ' על עמדתה כי או שהיא תרכיב את הקואליציה כראש המפלגה הגדולה ביותר בגוש המרכז-שמאל או שהיא תהיה יו"ר האופוזיציה. יאיר לפיד סירב להתחייב כי לא יצטרף לממשלת נתניהו, אך אמר כי לא ישב בממשלה בה ישבו יחדיו הבית היהודי וש"ס. ציפי לבני  סירבה גם היא להכריז כי לא תשב בממשלת נתניהו.

עם זאת, סיכמו השלושה שלא לצאת בקמפיין האחד כנגד השני במהלך השבועיים שנותרו עד לבחירות, ובתעמולת הבחירות הם יתמקדו בהפלת ממשלת נתניהו. "הייתה פגישה באווירה טובה, דנו בסכנות הגלומות בממשלה קיצונית. סיכמנו שנשוב ונשוחח בכל עת שיהיה צורך בכך", נאמר בתום הפגישה בהודעה משותפת של השלושה.