אין תמונה
המבקר שפירא נגד ח"כ כץ

לאחר שהבוקר נחשפה בחדשות 2 באינטרנט רשימת המומלצים שגיבש חבר הכנסת חיים כץ בפריימריז בליכוד, פנה מבקר המדינה יוסף שפירא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין וקרא לוודא שכץ לא משתמש באנשי התעשייה האווירית לקידום מועמדותו בפריימריז.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

המבקר ציין בפנייתו כי עצם שיתוף הפעולה של אנשי התעשייה האווירית עם ח"כ כץ עלול להיחשב כתרומה בלתי חוקית. שפירא אף הזהיר את החברה בעניין זה. הוא טען עוד כי השימוש האפשרי במאגרי המידע של התעשייה האווירית לקידום מועמדותו של כץ עלולה גם כן להיחשב בלתי חוקית.

שר החינוך גדעון סער התייחס לסוגיית רשימת המומלצים של ח"כ כץ ואמר לחדשות 2 באינטרנט כי בחלק מהפתקים הוא מופיע ובחלק לא. "אני קיבלתי דיווחים מרחבי הארץ. אני קורא לכל חברי הליכוד להפעיל שיקול דעת ולהצביע לטובים ביותר", אמר סער. "יש הרבה פתקים שמסתובבים בשטח".

חבר הכנסת חיים כץ מסר בתגובה לגלי צה"ל כי "עובדי התעשייה האווירית מממשים את זכותכם הדמוקרטית על-פי חוק. התלונות בנושא הן תלונות סדרתיות שמגיעות כל ארבע שנים".

הרשימה של כץ: פייגלין בפנים, שטייניץ בחוץ

ח"כ חיים כץ מוגדר כאחד האנשים החזקים במפלגה וידוע כבעל השפעה מכרעת על 7,000 מתפקדי ליכוד עובדי התעשייה האווירית, שמצביעים על פי המלצותיו. מאחורי מאמציו של כץ עצמו להתברג ברשימה עומדים מאבקי כוח, דילים ורשימות מומלצים, שצפויות להכריע את גורלם של חלק מחברי הכנסת והשרים.

אם בפעם הקודמת נעשה שימוש באוטובוסים, הפעם בתעשייה האווירית נשכרו רכבי חברה, שבכל פעם יסיעו ארבעה עובדים להצבעה בקלפי. אלפי העובדים קיבלו פתק עם המספרים של המועמדים שעליהם לבחור - כשבהצבעה אלה יתורגמו לשמות אנשי הרשימה של חיים כץ.

רשימת המומלצים המלאה של כץ: השר ישראל כץ, יושב ראש הקואליציה זאב אלקין, ח"כ אריה ביבי, ח"כ יריב לוין, ח"כ לאה נס, השר גדעון סער, ח"כ ראובן ריבלין, השר סילבן שלום, משה פייגלין וקרן ברק וקטי שטרית - השתיים האחרונות מתחרות במשבצת האישה החדשה. שר האוצר יובל שטייניץ לא מופיע ברשימה.