בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" התייחס הערב אריה דרעי, מראשי ש"ס, לאפשרות של כניסה לממשלת נתניהו, אך האשים את ראש הממשלה כי הוא "מעדיף ממשלת מרכז-שמאל, במקום שותפיו הטבעיים". הוא התייחס גם לתשדיר הבחירות של מפלגתו שעורר סערה בשבוע האחרון ומתריע מפני "סכנות" הגיור המהיר. "אני לא מתנצל על הסרטון", הדגיש דרעי. "לא הייתה כוונה לפגוע באף מגזר".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"למה נתניהו לא מוכן להכריז על ש"ס כשותפיו הטבעיים?", תהה דרעי. "אני כבר חודשיים-שלושה צועק מעל כל במה שמי שמצביע ש"ס מקבל אותנו ואת נתניהו כראש ממשלה. מצד שני, אני שומע מראשי הליכוד, כולל מנתניהו עצמו, שיש מפלגה חרדית מסוימת שמנהלת משא ומתן עם השמאל. את הספינים האלה אנחנו מכירים".

דרעי המשיך וקרא לראש הממשלה: "טלפן אליי, אני מוכן לבוא אליך הבייתה ולהחליט על כניסה לממשלה. שיידעו מצביעי הליכוד, שנתניהו מעדיפים ממשלה עם המרכז-שמאל ולא עם שותפיהם הטבעיים. אני מעריך, שיום אחרי הבחירות - נתניהו ימצא אותנו כשותפיו הטבעיים".

דרעי: "לא מתנצל על תשדיר הבחירות"

הסרטון שעורר סערה (צילום: יו טיוב)
הסרטון שעורר סערה | צילום: יו טיוב

בסרטון של ש"ס, שגרר ביקורת חריפה והאשמות בגזענות, מוצגת חתונה בין ישראלי ותיק לעולה חדשה המגוירת בעזרת תעודה שמגיעה בפקס לחופה. "התמקדנו ב'ישראל ביתנו'", הסביר דרעי. "יש לה אג'נדה ברורה שלפיה היא רוצה לקדם את 'ברית הזוגיות'".

על הטענות לגזענות במסר שמועבר בתשדיר, אמר מנהיג ש"ס: "מאוד מדאיג אותי שלא מתמודדים עם המסר. זה צורה של קמפיין שמדגים את הגיחוך של הדבר הזה שמעניקים יהדות באמצעות פקס, זה מה שרוצים להנהיג כאן".

"יש בסרטון אמירות קשות"

דרעי אף התייחס לעובדה שהסרטון לא נפסל בידי יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין, אלא הורד על ידי ש"ס בעצמה. "נכון, לא נעים לראות את זה ויש שם אמירות קשה", אמר. "אבל זו המשמעות של גיור באמצעות הפקס".

הוא הדגיש, כי הוא "לא מתנצל על התשדיר, כי לא הייתה בו כוונה לפגוע באף מגזר. מה לעשות שבקרב העלייה מרוסיה יש המון לא-יהודים? צריך להתמודד עם זה ולא על ידי ברית הזוגיות".

בליכוד-ביתנו הגיבו לדברי אריה דרעי הערב בתכנית "פגוש את העיתונות" וטענו כי "הציבור צריך לזכור את חבירתו של דרעי לשמאל, בזמן הסכמי אוסלו ולכן מי שיצביע ש״ס עלול למצוא אותה בקואליציה עם השמאל".

במפלגה אמרו בתגובה לתשדיר התעמולה של ש"ס נגד העולים מברית המועצות לשעבר כי "מוזר שאחרי התנצלותו על האשמות הגזעניות כלפי ציבור העולים מחבר העמים דרעי ממשיך לגבות את התשדיר הגזעני והפוגעני של המפלגה".