יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (צילום: חדשות 2)
בסביבתה מסרו: "צפויה להודיע על כך הערב" | צילום: חדשות 2

בסביבתה של יו"ר האופוזיציה לשעבר, ציפי לבני, טענו כי בכוונתה להודיע על התמודדותה בבחירות לכנסת ה-19, במפלגה שהקים שר המשפטים לשעבר חיים רמון. תחילה נמסר, כי מסיבת העיתונאים תוכננה להיום, אך לאחר התייעצות עם מקורביה - החליטה לבני להודיע על המהלך הצפוי בתחילת השבוע הבא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

עם זאת, גורמים המקורבים אליה טוענים כי ההחלטה אמנם נפלה, אך מסיבת העיתונאים תידחה לתחילת השבוע הבא. העיכוב בהודעת לבני נבע ממספר סיבות. ראשית, נוכח העובדה שהמתינה להחלטתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שבסופו של דבר החליט, ככל הנראה, שלא להתמודד, גם עקב עתידו המשפטי הלוט בערפל וגם נוכח הסקרים הלא מחמיאים. הסיבה השנייה לעיכוב הייתה מבצע "עמוד ענן".

נוסף על כך, בשבועות האחרונים ניכר כי לבני מכינה את הקרקע לחזרתה. היא מקפידה לתת ראיונות באמצעי התקשורת, בהם היא תוקפת את מדיניותה של ממשלת נתניהו, במיוחד בתחום המדיני-ביטחוני. אתמול, במהדורה המרכזית בערוץ 2, סרבה לתת תשובה חד-משמעית לשאלה האם היא רצה, אך במרוצת השבועיים האחרונים שזרה רמזים רבים, בפומבי ובשיחות סגורות, כי בכוונתה להתמודד.

לבני נמצאת במגעים עם דמויות רבות בתוך ומחוץ למערכת הפוליטית. בין היתר, היא צפויה לקחת עמה מספר "פליטים" ממפלגת מקדימה, וביניהם: יואל חסון, שלמה מולה, רוברט טיבייב, אורית זוארץ ומגלי והבה. דמות נוספת ששמה נקשר בהתמודדות אפשרית לבני הוא פרופ' מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה לבחינת יוקר המחיה לאחר המחאה החברתית בקיץ 2011.

לאור כך, התכנסה היום סיעת קדימה בבית המפלגה בפתח תקווה. יו"ר המפלגה שאול מופז הפציר בכל חברי הכנסת: "מי שלא רוצה להיות כאן - הדלת פתוחה. לא יכול להיות מצב שבו יש פה אנשים שפעם הם פה ופעם הם לא, בגלל אנשים שחוזרים או כאלה שלא", אמר מופז, על פי אחד מהאנשים שהשתתפו בישיבה.

דנה רייזין, העוזרת האישית של ציפי לבני, מסרה כי "נכון לעכשיו - אין תכנית למסיבת עיתונאים הערב".