יושבת-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', כינסה אחר הצהריים מסיבת עיתונאים שבה התייחסה לתמורות במערכת הפוליטית - ובראשן, להודעתה של ציפי לבני על כוונתה להתמודד ברשימה עצמאית בבחירות הקרובות. יחימוביץ', שבתקופה האחרונה קראה לא אחת ללבני לחבור למפלגתה, תקפה אותה בחריפות ואמרה: "ראוי להנהיג מי שיודע לקבל החלטות ולא משנה בכל רגע את סדר היום". את הנאום העברנו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הקמתה של עוד מפלגת מרכז היא טעות", אמרה יחימוביץ' - וקראה "לאחד את השורות כדי להיות כוח מרכזי גדול שידאג להפלתו של נתניהו". היא הבהירה כי צריך להיות כוח מרכזי וגדול שידאג יחד להפיל של נתניהו: "הבחירות יהיו בין שני אנשים שמייצגים השקפות עולם שונות - נתניהו ואני".

עוד הוסיפה: "אני קוראת לאותו ציבור שהוא ימין מתון וממלכתי שאוהב את המדינה וחברתי להתחבר לדיון החברתי שהתנהל בישראל בשנה-שנתיים האחרונות, למפלגת המדינה".

היא גם ציינה כי השקפת העולם של "העבודה" רחבה מאוד ו"עונה על כל משאלות הנפש של מי שמבקשים לחיות כאן במדינה הזאת תחת כלכלה הוגנת ושאיפה לשלום". בהתייחסה לתהליך המדיני אמרה כי "צריך לדעת לבוא ולייצר את הכוח הפוליטי כדי להניע מהלכים מדיניים. אני מאמינה שיש לי את הכוח הפוליטי לעשות זאת".

במפלגת העבודה טענו עוד קודם לכן כי לבני היא מתמודדת ראויה אך טענו כי היא עושה שגיאה מרה בהקמת התנועה החדשה. "היא מקימה את מפלגת פליטי הפליטים וגורמת לנתניהו וליברמן לחייך חיוך רחב", הדגישו בעבודה. "במקום שיעסקו היום ברשימה האולטרא-קיצונית שלהם, מתעסקים בזה שבמרכז מוקמת עוד מפלגונת".