הקאמבק של לבני: אחרי שאתמול הודיע שר הביטחון אהוד ברק במפתיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, הגיע תורה של יו"ר קדימה ושרת החוץ לשעבר לעשות את ההפך: אחרי 7 חודשים מחוץ לכנסת ולבטים רבים, תכריז היום ציפי לבני על התמודדותה בבחירות הקרובות לכנסת וכי תעמוד בראש מפלגת מרכז חדשה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשעה 12:00 בצהריים תכנס לבני מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, שם תצהיר באופן רשמי על מועמדותה לכנסת ה-19 ובפועל, גם על מועמדותה לראשות הממשלה. לבני צפויה לעמוד בראש רשימה חדשה שככל הנראה תיקרא "אחריות לאומית" - שם המפלגה הראשון שניתן בזמנו ל"קדימה".

לבני צפויה להשתמש בפלטפורמה של מפלגת המדף "חץ" שהנהיג אברהם פורז וככל הנראה תכלול ברשימה החדשה חברי כנסת המכהנים כיום בקדימה וצפויים להתפצל ממנה: יואל חסון, שלמה מולה, רוברט טיבייב, אורית זוארץ, מגלי והבה ורחל אדטו. גם שמו של ח"כ מאיר שטרית הוזכר כמי שעשוי להצטרף למפלגה החדשה בראשות לבני. יו"ר קדימה לשעבר מעוניינת בח"כים מהמפלגה שהייתה לגדולה ביותר בכנסת הנוכחית, על מנת לזכות במימון מפלגות גבוה.

בנוסף, צפויים להשתלב ברשימה החדשה דמויות חדשות כמו האלוף במילואים וחבר הכנסת לשעבר יצחק בן ישראל, השגריר לשעבר דניאל שק, תת אלוף במיל' ישראלה אורון, מנכ"ל טבע לשעבר שלמה ינאי ובועז נול, ממובילי "מחאת הפראיירים". כמו כן, הציעה לבני גם ליו"ר העבודה לשעבר עמרם מצנע לחבור לשורותיה, אולם טרם ברור אם ייענה להצעה.

חוזרת אחרי התלבטויות, שיחות ומגעים

יציגו תכנית למהפכה בתחום השכירות (צילום: חדשות 2)
ירוצו בנפרד. לבני ולפיד | צילום: חדשות 2

הצהרתה הצפויה של לבני תגיע לאחר שבחודשים האחרונים התלבטה האם ובאיזה אופן לשוב למערכת הפוליטית. בין היתר, המתינה לבני גם להכרעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ששקל לשוב ולהתמודד בבחירות עקב זיכויו ברוב הפרשיות שהתנהלו נגדו.

אולמרט אמור היה להודיע על החלטתו ימים ספורים לפני שהחל מבצע 'עמוד ענן', אולם בחר לא לעשות זאת במהלך ימי הלחימה. אמש, ולאחר שנערכו שיחות רבות ביניהם עד הרגע האחרון, הודיעה לבני לאולמרט על כוונתה לרוץ - צעד שככל הנראה ימנע את כניסתו של ראש הממשלה לשעבר למרוץ.

גורמים רבים במערכת הפוליטית ניהלו עם לבני שיחות בשבועות האחרונים, במטרה לשכנע אותה שלא להקים גוף פוליטי חדש ולחבור אליהם. יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' קראה יותר מפעם אחת ללבני לחבור אליה והציע לה את המקום השני. כמוה נהג גם יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, שקרא ללבני לחבור למפלגתו על אף שהצהיר שברשימתו לא ישולבו חברי כנסת לשעבר. גם שר הביטחון הפורש ניהל שיחות עם לבני במטרה לבדוק שיתוף פעולה עמה בבחירות. המגעים בין לבני לאלה לא הניבו פרי - מה שהביא להחלטתה לרוץ עצמאית.

מפלגת לבני צפויה לזכות ב-10 מנדטים

10 מנדטים ללבני. סקר חדשות 2 (צילום: חדשות 2)
10 מנדטים ללבני. סקר חדשות 2 | צילום: חדשות 2

בשבועות האחרונים ניכר היה כי לבני מכינה את הקרקע לחזרתה. היא הקפידה לתת ראיונות באמצעי התקשורת, בהם תקפה את מדיניותה של ממשלת נתניהו, במיוחד בתחום המדיני-ביטחוני. כעת, גם לאחר בחירת רשימת הליכוד הימנית לכנסת שלא כוללת את השרים דן מרידור, מיכאל איתן ובני בגין, תוכל לבני לקרוץ גם לקהל המצביעים המזוהה כימני אך מתון.

סקר שערכה ד"ר מינה צמח עבור חדשות 2 שתוצאותיו פורסמו בסוף השבוע האחרון מגלה כי מפלגה עצמאית בראשותה של לבני תזכה ל-10 מנדטים. מקורביה של לבני טוענים כי סקרים פנימיים שערכו מנבאים לה בין 14 ל-16 מנדטים.