ביבי, בנימין נתניהו, והרב עובדיה יוסף (צילום: חדשות 2)
הרב עובדיה ונתניהו | צילום: חדשות 2

הסערה שחולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהצהיר על כוונתו להפקיד בקנדציה הבאה את תיק השיכון בידי נציג מפלגתו, עדיין לא שככה - ונראה שבש"ס טרם אמרו את המילה האחרונה: בגלי צה"ל דווח הערב כי מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף, קרא לבחורי הישיבות להפסיק את לימודיהם ביום הבחירות לכנסת כדי להצביע למען מפלגתו, זאת - כדי שהוא ואנשיו יוכלו "להכתיב תנאים לממשלה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אני פונה לאברכים - שיקומו מהתורה שלהם וילכו מבית לבית להשפיע. אז יהיה לנו הרבה מנדטים ונוכל להכתיב להם: לא נכנס לממשלה בלי כך וכך...", אמר הרב - והוסיף: "ככל שיהיו לנו יותר מנדטים, כך נוכל להכפיף את ראש הממשלה. לא תהיה לו קואליציה בלעדינו".

בשבוע החולף ביקר הרב עובדיה בחריפות את נתניהו על כוונתו לקחת מידי ש"ס את משרד השיכון ואמר כי "רוצים לקחת מאתנו את כבשת הרש. מה לא עשה השר - לא רק לספרדים, גם לאשכנזים? היו כל הזמן שרי שיכון שלא עשו כלום, רק ישבו בבית ועישנו נרגילה. השר שלנו (אריאל אטיאס) עבד יום ולילה בשביל לעשות שיכונים".

דרעי תקף "רוסים ולבנים" - והתנצל

"הפעילו כוח פוליטי עצום". ליברמן ודרעי (צילום: חדשות 2)
עקיצות הדדיות. דרעי וליברמן | צילום: חדשות 2

ביום חמישי האחרון צוטט שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, כמי שתומך בהעברת תיק השיכון מש"ס לידי שר מטעם הליכוד-ביתנו - ונענה במתקפה חריפה מצד אריה דרעי.

"היום התגלה מי בעל הבית האמיתי בליכוד-ביתנו", הוא אמר - והאשים כי "ישראל ביתנו ביצעה השתלטות עוינת על הליכוד: ממפלגת העם, הפכה הליכוד-ביתנו לתנועה יהירה וזחוחה, שמייצגת רוסים ולבנים. הם השפילו את כחלון, וכעת רוצים להשפיל את שאר השרים הספרדים".

עם זאת, בהתאם לקו שבחר לנקוט אחרי התבטאויות קודמות של ראש הממשלה בנושא, אמר דרעי כי הדברים הם "קריאת השכמה לכל הספרדים: שובו הביתה, הליכוד כבר לא ביתכם, ש"ס היא ביתכם הטבעי והאמיתי. רק ש"ס חזקה תשמור על הספרדים בממשלת נתניהו הבאה". מאוחר יותר התנצל דרעי על "האופי העדתי" של דבריו וחזר בו מהם.