לראשונה מזה 12 שנים, התיישבו הערב יו"ר ש"ס היוצא אלי ישי ואריה דרעי, זה לצד זה, והעניקו לחדשות ערוץ 2 ראיון טלוויזיוני מיוחד, בו בישרו על סיום המחלוקות ביניהם וניסו להפגין זוגיות משותפת ויוצאת דופן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אי אפשר להסתיר את מה שהיה בעבר, אנחנו לא מנסים להסתיר את זה", אמר אריה דרעי בפתיחת הראיון המשותף. "מאתמול התחיל דף חדש. נקודה. ש"ס בהנהגתו של הרב עובדיה יוסף קיבלה את ההחלטה לוותר - ואנחנו ויתרנו. זה נכון שבפוליטיקה זה לא מקובל שכך מתחבקים ומתנשקים, אבל ידוע שכך נהוג בתורה".

דרעי התייחס למחלוקות ולסכסוך ארוך השנים עם ישי. "אני לא מסתיר שיהיו חילוקי דעות ויהיה קשה - אבל אנחנו נתגבר", אמר. "אנחנו מבוגרים יותר ונסתדר. אני חוזר למערכה הזאת ללא יצרים, ללא נקמה - רק מתוך השאיפה לעבוד ביחד. אין מנצחים ואין מנוצחים. אנחנו יוצאים לדרך עם יצירה חדשה שלא קיימת. כבר עכשיו נשב בביתו של הרב ונתחיל לעבוד. כל הנושאים האחרים יבואו על מקומם בשלום, זה לא משנה מי ראשון, מי שני ומי שלישי".

ישי הפגין גם הוא אופטימיות באשר להנהגה המשותפת וליחסים עם דרעי. "כולנו בני אדם. אין אדם שלא טועה, אבל הכל נעשה רק לטובת הציבור", אמר. "קיימת בעיות כלכליות, ביטחוניות, חברתיות. מה שעשינו הוא דבר חשוב, הסתובבנו קצת ברחוב וראינו שמחה עצומה. התחלנו לדבר ולעבוד ביחד. לאריה יש יכולות, יש לו ניסיון עצום, נתגבר על כל המחלוקות. נדע לעמוד ביחד, ננצל את הכוחות המשותפים. אנחנו עושים את זה בשמחה, בשביל שתהיה אחדות. נראה לכולם איך כולם עובדים בהרמוניה".

דרעי התייחס גם לקו שיאפיין את קמפיין הבחירות של ש"ס. "לא משנה המנדטים - מי שבראש הוא הרב עובדיה יוסף", אמר. "מדינת ישראל מתחלקת היום לשתי מדינות: אלו שיש להם ואלו שאין להם. אנחנו מייצגים את המדינה של אלו שאין להם. בשביל זה התאחדנו כולם ביחד. הממשלה הבאה שתהיה - תהיה חייבת לייצג בגדול את אלה שאין להם. אם ש"ס בראשות אלי ישי לא הייתה - הפערים היו גדולים יותר".

דרעי ענה גם לשאלה בנושא חוקיות שובו לפוליטיקה והאם היא מוסרית. "במסגרת דמוקרטית יש שלטון חוק. החוק מאפשר לי לחזור לפוליטיקה", אמר. "על השאלות האלה על 'איך שזה מריח' ו'האם זה תקין' - הציבור יצביע ויכריע, וצריך יהיה לקבל את זה. כולנו יחד ננהל את המשא ומתן הקואליציוני ונביא בעזרת השם הישגים נוספים".