נמנע הקיצוץ בחינוך החרדי? דרעי (צילום: יוסי זילברמן)
אריה דרעי, ארכיון | צילום: יוסי זילברמן

אריה דרעי תוקף שוב את הנושא העדתי במסגרת מערכת הבחירות: בהודעה בדף הפייסבוק שלו כתב דרעי, אחד משלושת ראשי ש"ס, כי נתניהו לא מתכוון למנות שר מזרחי בכיר בממשלה הבאה. "שכשבוחנים את הרכבה הצפוי של ממשלת נתניהו הבאה מגלים ששום מזרחי לא יכהן בתפקיד בכיר", כתב דרעי בדף הפייסבוק שלו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לטענתו של דרעי, אין סיכוי שמזרחי ימונה לא רק לאחד משלושת התפקידים הבכירים בממשלה - שר האוצר, החוץ או הביטחון, אלא שגם שרי החינוך והמשפטים לא יהיו מזרחים. "אם לא די בכך שבראש שום מפלגה גדולה אין מועמד מזרחי, שלא לדבר או להעיז לחלום על מועמד מזרחי לראשות ממשלה, הרי שכשבוחנים את הרכבה הצפוי של ממשלת נתניהו הבאה מגלים ששום מזרחי לא מיועד להשתבץ אפילו באחד התפקידים הבכירים", כתב דרעי.

דרעי הוסיף וכתב כי יש פער בין שיעור המזרחים במדינה לבין בעלי התפקידים הבכירים באקדמיה, בחברה, בכלכלה ובמערכת המשפט. "כן, גם בדור הזה לא מעט מזרחיים נושאים עימם את הכאב ותדהמת המפגש מנוכחותה של האפליה העדתית ועם הסטריאוטיפ האנטי מזרחי המגביל, עוצר ההתקדמות, המעליב".

"עם שם משפחה שונה קל יותר להתקדם"

"גם היום זה עדיין קורה לנערים ונערות ממוצא מזרחי ובוודאי למבוגרים יותר, בבית הספר, בתנועות הנוער, באוניברסיטה, כשהם באים לראיון עבודה או לפגישה ראשונה, רבים מהם מתקשים לעכל את העובדה שעם שם משפחה שונה, צבע עור שונה, האפשרויות שלהם להתקדם בחברה הישראלית היו טובות יותר", הוסיף דרעי כחלק ממאמר ארוך שפרסם ברשת החברתית.

בשבוע שעבר כינה דרעי את הליכוד-ביתנו "מפלגה של לבנים ורוסים" כשאמר כי "ישראל ביתנו ביצעה השתלטות עוינת על הליכוד: ממפלגת העם, הפכה הליכוד-ביתנו לתנועה יהירה וזחוחה, שמייצגת רוסים ולבנים. הם השפילו את כחלון, וכעת רוצים להשפיל את שאר השרים הספרדים". לאחר מכן התנצל דרעי על דבריו.