מאות פעילים מילאו אתמול בערב את האולם במרכז הקונגרסים בחיפה באירוע שהתניע את קמפיין הבחירות של ש"ס תחת ההנהגה המשולשת של אריה דרעי, השר אלי ישי והשר אריאל אטיאס. באירוע הושמע הג'ינגל "חוזרים הביתה- צו 8 לש"ס" ששר בני אלבז, זמר הבית של המפלגה. השלושה נכנסו לאולם כשהג'ינגל מתנגן ברקע.

דרעי וישי בימים יפים יותר, ארכיון (צילום: יעקב כהן, אתר 'בחדרי חרדים')
דרעי וישי. נכנסו לאולם כשהג'ינגל "צו 8 לש"ס" ברקע | צילום: יעקב כהן, אתר 'בחדרי חרדים'

"זה יותר מציני בעיניי", אומרת זוהר ברגר-צור מהפורום לשוויון בנטל, "ותיקי ש"ס היו אנשים שש2רתו בצבא ותרמו, אבל היום המפלגה הולכת לכיוון ליטאי, בו צו 8 הוא קריאה לבוא לישיבה ולחיות על חשבון המדינה. זו בדיחה עצובה מאד. איך אתה חושב להשתמש בביטוי כל כך ישראלי שכל כך מדבר לחלק באוכלסיה שנותן ועושה ותורם ולנכס אותו לאותו חלק באוכלוסיה, שלא באשמתו, מקבל חיי עוני בלי אופק".

"חוץ מלצחוק מה אפשר לעשות?" אומר אלעזר שטרן, שהקים אתמול תנועה פוליטית חדשה יחד עם יועז הנדל, "אשתי דורית אומרת שהלוואי שהבן שלה יקבל צו 8 כזה, היא תישן יותר טוב בלילה".

בועז נול, מראשי מאבק המילואמניקים לשוויון בנטל, שעשוי להצטרף בימים הקרובים למפלגת "התנועה" של ציפי לבני אמר: "זה הזוי לחלוטין. דווקא ש"ס שבוגדת בבוחריה וראשיה מעודדים השתמטות משתמשת במונח הטעון צו 8. לפני שבועיים אנשים קיבלו צו 8 אמיתי ועזבו את משפחותיהם בלי להסס בשביל המדינה. ואלי ישי, שבניו לא משרתים בצה"ל, היה הפוליטיקאי הקיצוני ביותר וקרא להחריב את עזה. האבסורד הוא שרוב בוחריה של ש"ס משרתים את מדינת ישראל ולכן אני מצפה מהם להעניש את המייצגים שלהם ברשימת ש"ס שמעודדים השתמטות במקום לקרוא לנשיאה שווה בנטל".

"זה חמור שבעתיים", אומר מיקי גיצין מתנועת ישראל חופשית, "מצד אחד הם משקיעים את כל מאמציהם כדי שהאנשים שלכאורה תומכים בהם לא יתגייסו לצבא, ומצד שני הם לא רק יוצרים טרמינולוגיה צבאית בקמפיין, אלא גם מכריעים בנוגע ליציאה למלחמות ומותם של חיילי צה"ל. כדאי להם להנמיך קומתם ולא להשתמש בטרמינולוגיה שלקוחה מהעולם הצבאי. זה מביך ומעיד על חולשתם".

>> המילואימניקים מדברים על מבצע "עמוד ענן"