מערכת הבחירות הנוכחית לא מפסיקה להפתיע, ואמש קיבלנו את אחד הרגעים שעשויים להיות המשמעותיים ביותר בה - בשידור חי. יו"ר התנועה, ציפי לבני קראה אמש בריאיון מיוחד ל"אולפן שישי" לעמיתיה בגוש המרכז-שמאל להתאחד וקיבלה מענה בזמן שהותה באולפן.

וכך, תוך כדי שידור כתבה אחרת, בעודה ממתינה לסיומה, קיבלה לבני מספר מסרונים לטלפון הנייד שברשותה, לחלקם הגיבה בהפתעה, אך לאחרים אפילו שיחררה חיוך מסתורי שנקלט בעדשת המצלמה. בתום שידור הכתבה, בישרה לבני כי קריאתה נשאה פרי וכי יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' שלחה לה הודעת טקסט ובה סיכמו השתיים להיפגש עם צאת השבת ולדון בהצעת האיחוד המפתיע.

דקות לאחר מכן אישרה יו"ר העבודה יחימוביץ' את דבר ההודעה. "הזמנתי את לבני לפגישה בביתי כבר מחר", מסרה בהודעה לעיתונות. יחימוביץ' הביעה סיפוק מכוונתה של לבני ליצור גוש חוסם לנתניהו והצהירה כי היא רואה עצמה כמי שתרכיב את הממשלה הבאה. "מערכת הבחירות למעשה נפתחה אתמול", הצהירה.

הבוקר הודיע יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד כי בכוונתו להיפגש עם השתיים ולנסות לגבש חזית אחידה. "בוודאי שאפגש עם לבני ויחימוביץ'", הצהיר. "אני נפגש ממילא עם כל גורם במערכת הפוליטית שמבקש להיפגש, רק השבוע שתיתי קפה עם שלי יחימוביץ' ושוחחנו ארוכות".

לאחר הודעת לפיד, שוחחה עימו לבני והשניים סיכמו כי הוא יצטרך לפגישה שתתואם בימים הקרובים. לבני הצהירה כי היא מביעה סיפוק מהיענותו של לפיד. "ניצבת בפנינו הזדמנות אמיתית לעשות את השינוי", הצהירה.