"אני לא מריץ את המפלגה בתור חזית מול ש"ס", כך אמר הבוקר הרב אמנון יצחק, מנהיגה של "הכוח להשפיע" בראיון לתכנית הבוקר של קשת, "יום חדש". יצחק התייחס בראיון ליואב לימור ולסיון רהב-מאיר לסיקור הנרחב בימים האחרונים סביב העימות החריף של אנשי הנהגת ש"ס מול הרב.

"מרגע שלפיד אמר שהוא יוצא לקראת בחירות, לקחנו בחשבון שהוא אנטי דתי, ושממילא כל החזית הדתית לא תוכל לעמוד מול כל הגזרות בנושא גיוס וכדומה", הסביר הרב יצחק מדוע הקים את המפלגה, שהוא אמנם מנהיג, אך אינו עומד בראשה. הוא הדגיש במהלך הראיון כי מספר אחד ברשימה הוא עו"ד אריה סאמרלי.

מי שעושה לך את הבלגן זה ש"ס ולא לפיד. למה אתה מתנגח בש"ס?
"אני לא מתנגח. להיפך, ש"ס עושים לי טובה. לא היה לי כסף לקמפיין, לא היה לי שום מימון, והם הקפיצו אותי לתודעה".

למה כולם תוקפים אותך?
"מי שלוקח הרבה מנדטים, כנראה מפריע למישהו"

הרב אמנון יצחק (צילום: חדשות 2)
מהומה באולם שבו התקיימה דרשת הרב יצחק | צילום: חדשות 2
לפני מספר ימים דווח שהרב אמנון יצחק, מנהיג מפלגת "כוח להשפיע" נכנס לרשימת האישים המאובטחים. בשבועות האחרונים מתנהלים עימותים חריפים בין אנשי הנהגת ש"ס לבין הרב, ובשבוע שעבר אף פיזרו אנשי ש"ס גז מדמיע באולם שבו התקיימה דרשה של הרב.

יומיים לאחר מכן אמר המנהיג הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, כי הרב יצחק "מחרף ומגדף את שני ביתי. שאלו אותי האם אני רוצה לקבלו, אמרתי להם שלא. חבל על ביטול תורה. אני לא מאמין ישמע לי". מנגד, הגיב הרב יצחק ואמר: "ש"ס היא מפלגת טליבאן שמסיתה לרצח רב בישראל. אם הרב עובדיה יוסף היה יודע מה אנשיה עושים באמת, היה מודיע על ביטול המפלגה כליל".

"יש הרבה אנשים שנויים במחלוקת, ביבי לא שנוי במחלוקת?"

"כוח להשפיע" מוגדרת לאחרונה על ידי הסוקרים מינה צמח וקמיל פוקס כמפלגה שעשויה להפתיע בבחירות ולעבור את אחוז החסימה, גם אם הסקרים אינם מראים זאת. הרב אמנון יצחק מצדו מצהיר שלא יצביע בעצמו בבחירות. "יהיו מספיק מנדטים שאני יכול לשבת בבית", הוא אומר ומוסיף: "לפי ההלכה יש מחלוקת האם צריך להצביע, ולכן אני לא מצביע".

גולש בדף הפייסבוק של שאל את הרב מה דעתו לגבי גיוס תלמידי ישיבה. הרב השיב: "תורתו אמנותו, לא ישרתו. שלומד תורה באופן משמעותי ועמוק גם מבחינת זמן ואיכות צריך להישאר בישיבה למשך כל חייו".

ולגבי לעבוד?
"בשמחה. מי שלומד לומד. מי שלא לומד לא יהיה בטלן".

מי שלומד המדינה תממן אותו?
"תיתן לו מה שמגיע לו, פלוס קצת".