נתניהו וכחלון (צילום: חדשות 2)
"השמועות נועדו לפגוע ברה"מ" | צילום: חדשות 2

שבועיים לאחר שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, השר משה כחלון שוקל להקים מפלגה חברתית-ימנית, והמערכת הפוליטית שוב עוסקת בשאלה האם מדובר במהלך אמיתי או בספקולציות?

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

שרים וחברי כנסת בליכוד שוללים את האפשרות שכחלון ערק כדי להקים מפלגה חדשה, שתתחרה בליכוד ותגרום נזק בבחירות, במיוחד לאחר מהלך האיחוד שרקם נתניהו עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

"מדובר בספין של אנשים בעלי אינטרסים", הדגישו גורמים בליכוד. "הם יודעים שכחלון הוא סמל, וכדי לפגוע בנתניהו - הם הולכים על הסמל".

מקורבי כחלון מעריכים שלא יקים מפלגה

גם מקורבי השר הפורש שוללים על הסף את האפשרות שירוץ לבדו בבחירות הקרובות, אולם גורמים בכירים במערכת הפוליטית ומחוצה לה טוענים שהאפשרות נשקלת.

ביום שני, כשוועידת הליכוד אישרה את הסכם האיחוד עם ישראל ביתנו, שיבח ראש הממשלה את השר כחלון, שניהל את הוועידה, ואמר לו: "משה, אתה היית בליכוד ותישאר בליכוד".

אלא שהמשפט הזה מצטייר היום באור אחר, ויש במערכת הפוליטית הטוענים כי כוונותיו של כחלון להקים מפלגה נפרדת הגיעו גם לאוזניו של ראש הממשלה, שבאקט של הפגנת המחמאות הזה ניסה לצנן את ההתלהבות סביב העניין ו"לחשק" אותו, לבל יחליט לבצע את המהלך בסופו של דבר.

בימים הקרובים כחלון צפוי לקבל סקר נוסף

בימים האחרונים נשמעו דיווחים על כך שכחלון התבטא בצורה מאוד נוקבת וחריפה נגד נתניהו, והביע חשש שהליכוד לא ייבחר כמפלגה הראשונה בבחירות הקרובות. מתוך כך, גורמים במערכת הפוליטית הסיקו כי העזיבה של כחלון את הליכוד מבטאת אי אמון מופגן במדיניות החברתית-כלכלית שמוביל נתניהו.

לפי שעה לא ברור האם כחלון אכן מתכוון להקים מפלגה, אך הסקרים שהוזמנו עבורו הן עובדה מוגמרת. בימים הקרובים הוא צפוי לקבל סקר נוסף.