יו"ר "התנועה" ציפי לבני והניצב בדימוס דוד צור, מספר 6 ברשימת המפלגה לכנסת, הציגו את מצע המפלגה בתחום הביטחון האישי של האזרחים. כאן בחדשות 2 באינטרנט העברנו בשידור חי את מסיבת העיתונאים שנערכה בתל אביב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"פעם בכמה זמן אנחנו מתעוררים לכותרות של אלימות קשה ברחובות", אמרה לבני בפתח דבריה. "מדובר בנושא שנוגע לכל אזרח ולכל פעולה יום יומית שאנחנו עושים. הנושא תלוי המון גם במערכת החינוך, ברשויות האכיפה ומערכת המשפט", הצהירה יו"ר התנועה והדגישה כי האיום על ישראל "איננו תלוי רק באויבים מבחוץ, אלא גם באויבים מבפנים". לדבריה, ניתן לפעול במשטרה באותו אופן בו השב"כ פועל. "הפשיעה היא סוג של טרור פנימי", סיכמה.

הצטרפו לשידור החי (צילום: חדשות 2)
צור, לבני ופרץ בכנס, הבוקר | צילום: חדשות 2

ניצב בדימוס דוד צור, שכיהן כמפקד מחוז תל אביב של המשטרה ומפקד משמר הגבול והוצב במקום השישי ברשימת "התנועה" לכנסת ה-19, הציג יחד עם לבני את עקרונות התוכנית של המפלגה בתחום הביטחון האישי, כפי שניסח במשותף עם חברים נוספים ברשימה. "יש לשפר את תנאי השירות של השוטרים במשטרה. חייבים להגדיל את בסיס התקציב הקבוע בגוף החשוב הזה", אמר צור והוסיף: "יש לשפר גם את התפיסה השירותית. הכוונה היא שעל השוטרים להיות חזקים ונחושים מול ארגוני הפשיעה, ובמקביל - להיות מסביר פנים כלפי האזרחים הנורמטיביים".

צור התייחס גם לשכר השוטרים, שלדבריו מתחלק באופן בלתי שווה: "85 אחוזים מהתקציבים שמועברים למשטרה הם לטובת שכר ופנסיה כש-15% בלבד הם לטובת התפתחות ארגונית של המשטרה. בכל קיצוץ תקציב רוחבי שמבצעים, 15 האחוזים הללו הם אלה שנפגעים", גילה צור שאמר שאחת הסיבות שבגללן נכנס לפוליטיקה היא על מנת לנסות ולשנות את תדמיתם של נבחרי הציבור. "אני קורא לשלול מנבחרי הציבור את זכות השתיקה בחקירות", הצהיר.

לבני על המגעים עם נתניהו: "המבחן יהיה אחרי הבחירות"

ישתפו פעולה? לבני ונתניהו (צילום: חדשות 2)
ישתפו פעולה? לבני ונתניהו | צילום: חדשות 2

אתמול דווח ברשת ב' כי לבני, שלאחר הבחירות הקודמות סירבה להצטרף לממשלת נתניהו, מקיימת מגעים עם ראש הממשלה על הרכבת הקואליציה הבאה. על פי הדיווח, גורמים המקורבים ליושבת ראש "התנועה" קיימו לאחרונה שיחות גישוש עם גורמים בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה נתניהו, כדי לבחון אפשרות לשילובה של לבני בממשלה הבאה - אם נתניהו ירכיב אותה. 

מקורבים ללבני ולנתניהו אישרו אמש את הדברים ומסרו כי נעשתה בדיקה ראשונה בדבר האפשרות להפקיד בידי לבני תיק מדיני שיעסוק במשא ומתן עם הפלסטינים, ככל הנראה משרד החוץ. עם זאת, בתגובה רשמית לדברים הכחישו היום ב"התנועה" באופן גורף את הדברים ויושבת הראש לבני התייחסה לדיווחים: "המבחן יהיה רק אחרי הבחירות. הוכחתי בעבר שהשיקולים שלנו ענייניים. הנחתי פעם את מפתחות משרד החוץ ולא הלכתי עם ממשלה שלא תוכל לעמוד בערכים שאני מאמינה בהם", הצהירה.