לפיד, יחימוביץ' ולבני (צילום: רויטרס, יח"צ, חדשות 2)
לפיד, לבני ויחימוביץ', ארכיון | צילום: רויטרס, יח"צ, חדשות 2

בפגישה משולשת בין יאיר לפיד, ציפי לבני ושלי יחימוביץ' סיכמו שלושת ראשי המפלגות כי יתמקדו בהפלת ממשלתו של בנימין נתניהו, וכי בשבועיים שנותרו עד לפתיחת הקלפיות הן לא יצאו בקמפיינים אחד נגד השני. לא הייתה הסכמה בסוגיית ההצטרפות העתידית לממשלת נתניהו אחרי הבחירות אם זו תקום, כשמפלגת העבודה מתעקשת כי לא תשב בממשלת ימין ואילו יש עתיד והתנועה מסרבות להתחייב לכך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

במהלך הפגישה שהתקיימה הלילה חזרה יו"ר העבודה יחימוביץ' על עמדתה כי או שהיא תרכיב את הקואליציה כראש המפלגה הגדולה ביותר בגוש המרכז-שמאל או שהיא תהיה יו"ר האופוזיציה. יאיר לפיד סירב להתחייב כי לא יצטרף לממשלת נתניהו, אך אמר כי לא ישב בממשלה בה ישבו יחדיו הבית היהודי וש"ס. ציפי לבני  סירבה גם היא להכריז כי לא תשב בממשלת נתניהו.

עם זאת, סיכמו השלושה שלא לצאת בקמפיין האחד כנגד השני במהלך השבועיים שנותרו עד לבחירות, ובתעמולת הבחירות הם יתמקדו בהפלת ממשלת נתניהו. "הייתה פגישה באווירה טובה, דנו בסכנות הגלומות בממשלה קיצונית. סיכמנו שנשוב ונשוחח בכל עת שיהיה צורך בכך", נאמר בתום הפגישה בהודעה משותפת של השלושה.

יחימוביץ': "התסריט שנשב בממשלת נתניהו הוא דמיוני"

גם בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" הצהירה יחימוביץ' בסוף השבוע כי היא שוללת את האפשרות שתיכנס לממשלת נתניהו. "מההתחלה אמרתי שהתסריט שנשב בממשלת נתניהו הוא דמיוני. ביום חמישי האחרון הבהרתי לכל מי שחשב שזה יקרה, שזה לא יקרה. או שהעבודה תרכיב את הממשלה או שתנהיג את האופוזיציה", אמרה יושבת ראש העבודה וקראה גם ללבני להכריז שלא תסכים להצטרף לממשלת נתניהו.

"שמחתי לשמוע את קריאתה של לבני להיפגש, ומיד שלחתי לה הודעת טקסט בה כתבתי: 'שלום ציפי, אשמח להיפגש איתך בביתי", אמרה יחימוביץ', שמבקשת לנצל את המומנטום בו נתניהו והליכוד נחלשים בסקרים. "יש לנו כאן רגע של הזדמנות מדהימה", הצהירה בסוף השבוע.

נתניהו: "השמאל לא בוחל באמצעים"

לעומתה, קרא במהלך יום שבת יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד שלא לפסול אי ישיבה בממשלה מראש והבהיר כי לדעתו, יש לפעול להקמת "גוש יוזם" שיפעל יחד מתוך הממשלה, אפילו אם זו תהיה בראשות נתניהו. "במקום גוש חוסם בואו נקים גוש יוזם", אמר לפיד. לדבריו, הסקרים מראים כי נתניהו יהיה ככל הנראה מי שירכיב את הממשלה הבאה ולכן על שלוש המפלגות להתאחד ולהצטרף כגוש אחד לממשלה על מנת לקדם אינטרסים משותפים.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להידברות שהחלה בסוף השבוע בין יאיר לפיד, ציפי לבני ושלי יחימוביץ'. בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל ששודרה אתמול אמר נתניהו "זה דבר שחוזר על עצמו פעם אחר פעם. מנסים להפיל אותי. יש להם מטרה אחת, להפיל את הממשלה בראשותי, ועל פי ניסיון העבר הם לא בוחלים בכל מיני אמצעים".

ממפלגת הליכוד ביתנו נמסר בתגובה לפגישת יושבי ראש מפלגות השמאל כי "שבועיים לפני הבחירות חברו יחדיו כל כוחות השמאל כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו והמחנה הלאומי מהשלטון. הציבור יצטרך להכריע האם הוא רוצה ממשלה של נסיגות וחלוקת ירושלים, הנתמכת על ידי הסיעות הערביות, בראשות ציפי, יאיר ושלי או ממשלה בראשות נתניהו שתמשיך לשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".