ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב על הקדמת הבחירות - אך שעות ספורות לפני כן הכין לו יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן הפתעה: המפלגה סיכמה עם יאיר שמיר, בנו של רה"מ לשעבר יצחק שמיר, על הצטרפות למפלגה והצבתו במקום גבוה מאוד ברשימה לכנסת, ככל הנראה המקום השני.

שמיר, יו"ר התעשייה האווירית לשעבר, טייס במיל' ואיש עסקים מצליח - חוזר בבחירות הקודמות על ידי הליכוד, אך המגעים עמו לא העלו דבר. מבחינה מדינית, השקפתו הבסיסית תואמת את אביו ובמיוחד את זו של ליברמן: "הים אותו ים והערבים אותם ערבים", אמר לא אחת.

יחליף את ליברמן אם יהיה כתב אישום?

למהלך הזה יש שתי משמעויות: הראשונה - פניה על מאגר הקולות של הימין, גם מול הליכוד וגם מול שאר המפלגות; השניה - המצב המשפטי בו מצוי ליברמן. קיים תרחיש די סביר שיוגש כתב אישום נגד שר החוץ, ובמצב כזה הוא לא יוכל להיות שר בממשלה הבאה. במקרה הזה, שמיר הוא המועמד המוביל של ליברמן לתפקיד הבכיר שתקבל ישראל ביתנו.

אך שמיר הוא לא הדמות החדשה היחידה שצפויה להיכנס לפוליטיקה. העיתונאי מיקי רוזנטל מערוץ 10 קיבל בימים האחרונים פניה משלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, בהצעה להצטרף לשורות המפלגה לקראת הבחירות הקרובות. רוזנטל צפוי להודיע על החלטתו בימים הקרובים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק