כותרות העבר 13.7 (צילום: חדשות 2)
"אם הוא יראה שדלתות ש"ס ננעלות, יתמודד ברשימה עצמאית" | צילום: חדשות 2

"אלי ישי הוא מנהיג ש"ס גם בבחירות הקרובות. הוא יו"ר המפלגה. אם אריה דרעי מוכן להיות מספר 2, בבקשה, הדלת של ש"ס פתוחה בפניו. אלי לא יהיה בשום מקרה שני לדרעי", כך אומר היום ל-mako שר הדתות, יעקב מרגי, בהתייחסו לספקולציות של הימים האחרונים אודות חזרתו האפשרית של אריה דרעי להנהגת תנועת ש"ס. "הרב עובדיה יוסף מעריך מאוד את ישי והוא סומך עליו בעיניים עצומות. ישי ינהיג את ש"ס בבחירות הקרובות".

"אין מצב בעולם שאלי יהיה כפוף לדרעי", הוא אומר, "אריה בלחץ כי הוא פוחד להתמודד ברשימה עצמאית שכן במקרה של כישלון בלי המטרייה של ש"ס, הוא עלול להיפגע ציבורית. לכן הוא עורך בליץ באמצעות מקורביו על הרב עובדיה יוסף למנות אותו ליו"ר התנועה, אבל זה לא יקרה".

היום הגיעה צמרת ש"ס כולה לברית מילה של נינו של עובדיה יוסף, במהלכה נפגשו ישי ודרעי ואף לחצו ידיים. מרגי, שנחשב למקורב ביותר למנהיג ש"ס, גם היה שם. "מי שציפה שהם פתאום יישרו את ההדורים בינהם באירוע התאכזב. גם כל הספקולציות על פיהם הרב יעביר מסרים בעניין בדרישתו השבועית נגוזו. הרב, לא ייכנע לתכתיבים וללחצים של מקורבי דרעי".

למרות הדברים הנחרצים, בכירים בצמרת ש"ס מנסים עדיין לנסח הסכם בין ישי לדרעי לשביעות שני הצדדים בנוגע לחלוקת סמכויות ותפקידים ביניהם בהנהגת התנועה. "אריה לא רוצה לבלוע את ישי", אומרים מקורבי דרעי, "הוא סתם חי בפאניקה. הוא יהיה מוכן לחלוקת סמכויות ולעבוד איתו בשיתוף פעולה. אחת ההצעות היא שאריה יעסוק בענייני התנועה והפעילים ואלי בתחום הפוליטי או הפוך. זו נוסחת שתהיה מקובלת על אריה".

לדברי אותו מקורב, שמשוחח עם דרעי על בסיס יומיומי, אם הוא ייראה שהדלתות ננעלות בפניו הוא ירגיש זכות לגיטימית להתמודד ברשימה עצמאית. "אם הוא ייראה השבוע שאין לו סיכוי ושהשכל הישר לא גבר על הרגש, הוא יחזור לפוליטקה בדרך אחרת. עכשיו הכדור בידי הרב וישי ", הוסיף אותו מקורב.