אין תמונה
זועם. אמנון יצחק, ארכיון

מנהיג מפלגת "כוח להשפיע" הרב אמנון יצחק פרסם במוצאי השבת את תגובתו הראשונה לכישלון מפלגתו בבחירות הכלליות. "אנשי ש"ס העדיפו את המחזיר בשאלה יאיר לפיד, סוגר הכוללים ומגייס בני הישיבות, על המחזיר בתשובה", כתב. "אנשי ש"ס העדיפו לחלל את כבוד התורה ומצוותיה, ולא השאירו עבירה שלא עברו והמציאו עלילות בכדי לצער את מרן עובדיה יוסף".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בסרטון באורך 17 דקות שפורסם ביו-טיוב מאשים יצחק את אנשי ש"ס בכך שעשו מניפולציה ברגשות של הרב יוסף, ושאיימו ושיחדו בוחרים שלא להצביע ל'כוח להשפיע'. "אנשי ש"ס העדיפו את כבוד מרן (הרב עובדיה יוסף) על כבוד השם המחולל, שהרי על מחללי שבת ובועלי נידות הינם מתפייסים ומבליגים, למרות חילול שמו של הקדוש ברוך הוא בכל יום, וצערו ובושתו, מכך שהמלאכים קוראים לו, מלך עלוב, ואינם יוצאים למחות בחילוניים ולקרבם לתורה", הקריא למצלמה את דבריו.

"אנשי ש"ס ציערו את הקדוש ברוך הוא, וחיללו את שמו ברבים, ומה מרגיש הקדוש ברוך הוא בשעה שעונשים אותי, ללא עוול בכפיי יומם ולילה חודשים בכל רגע ורגע?", אמר והמשיך לתקוף את יריביו הפוליטים: "ש"ס העדיפה שיבחרו בערבים, רק שלא ייבחרו בי, כל מפלגה אחרת, העיקר לא באמנון יצחק".

 

 

"זיופים, שוחד ואיומים"

יצחק מאשים שנמנע מתומכיו להצביע לו: "אתם יודעים כמה זיופים מתבררים לנו כעת? גם זיופים מספירת הקולות במקום בכל קלפי, גם העלמת פתקאות וגם לכלוכם". יש לרב הסבר גם העלייה בשיעור התמיכה במפלגתו של יאיר לפיד. יצחק טוען שפתקי "פז" של כוח להשפיע הוחלפו בפתקים של "פה", מפלגת יש עתיד", "מפה מובן איך עלה יאיר לפיד מ-12 מנדטים ל-19 מנדטים בין לילה".

"כל מי שהגיע לקלפי היה מאוים, על ידי בריונים שהמתינו בחוץ, ושאלו מה אתה מצביע, ואם הוא מצביע 'פז' קיללו, והתנפלו, והציעו כסף - 100 דולר, גם נתנו פלאפונים בחינם, לכל מי שלא יצביע פז, רבנים המתינו בכניסה לקלפיות בשביל להשביע את האנשים לבחור ש"ס, ולא לפגוע חלילה במרן". יש לציין כי לדבריו אין כל עיגון בתלונות לוועדת הבחירות המרכזית או למשטרה.

יצחק אומר כי הוא לא מתייאש ולא ינטוש את דרכו: "נצא לדרך חדשה, נקים מוסדות, קהילות, כוללים ומקומות שלנו ללא צורך להתחבר לשקר, ולאלה שנושאים אותו בגאון, ומעתה, נלך בדרך השם, לאור גדולי התורה האמיתיים, שחפצים שכולם יזכו להסתופף בצל השכינה הקדושה".

הרב יוסף בכה: "אמנון יצחק מצער אותי"

מפלגת "כוח להשפיע" הייתה אחת המפלגות הבולטות במערכת הבחירות הנוכחית. הרב עובדיה יוסף, מנהיג ש"ס ומנהיג היהדות הספרדית בישראל, בכה וקרא לא להצביע לאמנון יצחק, ואמר כי לא יסלח למי שיעשה כן. למרות ההד הציבורי הרב של המפלגה, היא זכתה ל-28,048 קולות בלבד, שהם 0.74% מקולות הבוחרים - הרחק מאחוז החסימה שעמד בבחירות הנוכחיות על 2%.

הרב עובדיה יוסף על אמנון יצחק, ערב הבחירות: