גדעון סער בבת-ים (צילום: מישל ביטון)
גדעון סער בבת-ים | צילום: מישל ביטון

יום השישי האחרון של לפני בחירות 2013 הגיע, ובמפלגות השונות ניצלו את הישורת האחרונה לפני ההצבעה בניסיון לגייס קולות נוספים. אל ערים שונות במרכז - ובעיקר בתל אביב - הגיעו מנהיגי התנועות מלווים בפעילים, במטרה להפגין נוכחות בשטח, לחזק את תומכיהם - ולהתחזק בחדשים מקרב המתלבטים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

למרות שהסקרים מנבאים ניצחון ואולי דווקא בגלל מגמת ההיחלשות בהם, יצאו בצהריים שר החינוך גדעון סער, המשמש ראש מטה הבחירות בליכוד-ביתנו, וחבר הכנסת אופיר אקוניס שעומד בראש מטה ההסברה, לסיור ברחבי בת-ים. אליהם התלווה אוטובוס ובו צעירי הליכוד, שהניפו את דגלי המפלגה והצטרפו אל השניים ששוחחו עם התושבים.

"התקבלנו בהרבה אהדה", אמר לחדשות 2 באינטרנט גורם במטה ההסברה של הליכוד. "המסר המרכזי שהיה חשוב לנו להעביר הוא שחייבים ליכוד-ביתנו גדול ומפלגת שלטון רחבה אם רוצים להימנע מסחטנות סקטוריאלית. חייבים להבהיר לציבור שההצבעה היא לא בשני פתקים - מי שרוצה שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה צריך להצביע מחל. זה יקרין גם החוצה מגבולות הארץ - כשבכל העולם ייראו שנבחר ראש ממשלה שזוכה לגיבוי ציבורי רחב".

אין תמונה
לבני בשדרה

במקביל לסיור שערכו סער ואקוניס, יצאה גם יושבת-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', אל צומת הרחובות ההומה המלך ג'ורג'-דיזנגוף בתל אביב. התלוו אליה פעילי העבודה שחילקו גיליון מיוחד שהוציאו לקראת הבחירות. "הפער בין הגושים מצטמצם, החלפת נתניהו קשה אבל אפשרית. בואו להצביע ואל תבזבזו קולות", קראה יחימוביץ' לתומכיה.

התחנה הבאה בדרכה היא בית ג'אן. טרם צאתה לשם אמרה: "אפשר לראות בוודאות שנתניהו הולך ונחלש והפער בין הגושים עומד על שלושה מנדטים בלבד. אל תצביעו למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה ומתכוונות להיכנס לממשלת נתניהו בתנאים משפילים. כל קול למפלגות מסוג זה הוא כמו הצבעה לנתניהו".

מרצ בשטח
מרצ בשטח | צילום:

באותו הזמן, סיירה בקרבת מקום גם יושבת-ראש התנועה, ציפי לבני, שיחד עם פעיליה צעדה לכיכר הבימה שבתל אביב. האחרונים חילקו חומרי הסברה במאמץ של הרגע האחרון לפנות לקולות המתלבטים.

"אנחנו מקווים לחדד את המסר ולהבהיר שרק לבני מדברת על הסדר מדיני", אמרו במטה ההסברה של התנועה. "המסר שלנו הוא שבלי פתרון כזה לא יהיה במדינת ישראל שוויון בנטל וגם לא צמצום בפערים".

גם הבית היהודי
גם הבית היהודי | צילום:

זמן קצר אחר כך, באותו המקום בדיוק, ערכו פעילי מרצ וראשי המפלגה מפגן כוח. "אני מתרגשת מההתחזקות בסקרים כי המשמעות של המגמה הזאת היא שיש מחנה גדול שלא מוכן להתפשר על אמירות עמומות, שמבין שאין דבר כזה מרכז אידיאולוגי ושלא פוחד לדבר על הדברים הגדולים שמאיימים לשנות ללא היכר את פני המדינה שלנו: הסכנה של הכיבוש וההקצנה המשיחית", אמרה יושבת-ראש מרצ, זהבה גלאון.

היא הוסיפה: "הבחירות האלה הן לא רק על איך תיראה הכנסת הבאה או ארבע השנים הקרובות, אלא על האופי של המדינה שלנו שאנחנו כל כך רוצים לחיות בה ולגדל בה ילדים. ביום שלישי בואו להצביע. בואו לעשות שמאל גדול".

אין תמונה
מופז שוחח עם יושבי בתי קפה

במקביל, יצא גם יושב ראש קדימה שאול מופז לסיור בחירות באזור נמל יפו ושוק הפשפשים, שוחח עם עוברי אורח ואפילו ישב לשוחח עם כמה מאורחי בתי הקפה באזור וניסה לשכנע את המתלבטים. בחלקו האחרון של הסיור הצטרפו אליו גם בני משפחתו.